Goede middag,
Eens om de zoveel weken zitten wij enkele uren met hetzelfde probleem op de server waar onze website gehost wordt. het w3wp.exe bestand brengt de CPU voor enkele minuten naar 100% en zakt dan terug. Waarschijnlijk iedere keer een bezoeker een pagina oproept. Dat gaat ze een uur of 2 drie door dat het omhoog gaat en dan zakt en dan terug omhoog. Vervolgens hebben we er dan twee - drie weken gaan last meer van.
Uit topic las ik dat dat door een foute loop kon komen of een 'on error resume next'. Als ik alles locaal test zie ik geen loop problemen. Alle pagina's lopen vlot door. Dan ben ik opzoek geweest naar die 'on error...'. Nu gebruik ik dat zelf niet in mijn asp code maar de software (dreamweaver) zet zelf een runat=server vbscript om datums te formateren:
Voor ik alle deze code ga verwijderen of ga aanpassen had ik graag eens geweten ofdat dit wel de oorzaak zou kunnen zijn? Hebben jullie een mening hierover?
Mvg
thx
Eens om de zoveel weken zitten wij enkele uren met hetzelfde probleem op de server waar onze website gehost wordt. het w3wp.exe bestand brengt de CPU voor enkele minuten naar 100% en zakt dan terug. Waarschijnlijk iedere keer een bezoeker een pagina oproept. Dat gaat ze een uur of 2 drie door dat het omhoog gaat en dan zakt en dan terug omhoog. Vervolgens hebben we er dan twee - drie weken gaan last meer van.
Uit topic las ik dat dat door een foute loop kon komen of een 'on error resume next'. Als ik alles locaal test zie ik geen loop problemen. Alle pagina's lopen vlot door. Dan ben ik opzoek geweest naar die 'on error...'. Nu gebruik ik dat zelf niet in mijn asp code maar de software (dreamweaver) zet zelf een runat=server vbscript om datums te formateren:
HTML:
<SCRIPT RUNAT=SERVER LANGUAGE=VBSCRIPT>
function DoDateTime(str, nNamedFormat, nLCID)
dim strRet
dim nOldLCID
strRet = str
If (nLCID > -1) Then
oldLCID = Session.LCID
End If
On Error Resume Next
If (nLCID > -1) Then
Session.LCID = nLCID
End If
If ((nLCID < 0) Or (Session.LCID = nLCID)) Then
strRet = FormatDateTime(str, nNamedFormat)
End If
If (nLCID > -1) Then
Session.LCID = oldLCID
End If
DoDateTime = strRet
End Function
</SCRIPT> <SCRIPT RUNAT=SERVER LANGUAGE=VBSCRIPT>
Function MTDateTime(str,varLCID,varMonth,varWeekDay,varShowDay)
on error resume next
Session.LCID = varLCID
If varShowDay = 0 Then
MTDateTime = Day(str) & " " & LCase(MonthName(Month(str),varMonth)) & " " &
Year(str)
Elseif varShowDay = 1 Then
MTDateTime = WeekDayName(WeekDay(str), varWeekDay)
Elseif varShowDay = 2 Then
MTDateTime = WeekDayName(WeekDay(str), varWeekDay) & ", " & Day(str) & " " &
LCase(MonthName(Month(str),varMonth)) & " " & Year(str)
Elseif varShowDay = 3 Then
lenMonth = Month(str)
lenDay = Day(str)
If len(lenMonth) =1 then
lenMonth = "0" & lenMonth
End If
If len(lenDay) =1 then
lenDay = "0" & lenDay
End If
MTDateTime = Year(str) & "-" & lenMonth & "-" & lenDay
End If
End Function