W7 Backup en herstel werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ca.groot

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
26
De functie in Windows 7 Pro, Backup en Herstel werkt niet meer als je die wilt activeren.
Ik heb al het nodige op het net gezocht en zie wel een link met Acronis True Image 2012. Dit programma heb ik gebruikt, maar weer gedeinstalleerd, wegens mijn slechte ervaringen.
Wie kan mij helpen?

Oude systeem backups denk ik nu ook niet te kunnen benaderen.
 
Sinds wanneer heb je dit probleem? En krijg je specifieke foutmeldingen?
Wellicht is een systeemherstel een optie, of kunnen we met de foutmelding achterhalen wat er aan de hand is.
 
Nadat ik Acronis heb verwijderd treedt dit op. Krijg geen foutmeldingen, activeren werkt niet er gebeurt niets!
 
Niemand suggesties. hoe ik de normale Windows backup weer aan het werken krijg?
Ik heb in taakbeheer wel gezien dat er elke zondag een "back up" gemaakt wordt op een externe HD. Dit is niet door mij ingesteld en de vraag is of het in een noodsituatie werkt als back-up?
 
Zoals ik het hier lees werkt je backup functie niet meer na het verwijderen van acronis. In dat geval zou ik proberen met sfc (system file checker) de Windows bestanden te laten controleren. Dit repareert ze wanneer nodig. Indien dit niet werkt en je hebt geen mogelijkheid tot systeemherstel gezien de termijn raad ik je aan met de Windows dvd een repair/in-place upgrade doen. Dit doe je wanneer je daadwerkelijk geen foutmeldingen krijgt. Foutmeldingen kun je nog zoeken in de logboeken (die kun je zoeken in het start menu) en het betrouwbaarheid centrum. Ook deze kun je zoeken in het start menu.

SFC informatie: http://support.microsoft.com/kb/929833/nl
Repair/In-Place upgrade informatie: http://support.microsoft.com/kb/2255099
 
Laatst bewerkt:
Ik kom hier niet uit. Heb de instructies gevolgd, maar kom niet verder dan tm: findstr /C:"[SR] Cannot repair member file" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt
Het sfcdetails.txt bestand wordt kennelijk niet gemaakt, en dan kom ik dus ook niet verder.
Wat gaat er mis?
 
Start de command prompt (Windows toets + R > cmd) en voer de gehele volgende opdrachtregel in:

Code:
reg export "HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\Backup" "%userprofile%\Desktop\%random%.reg"&if %errorlevel% equ 1 reg export "HKLM\Software\Policies" "%userprofile%\Desktop\%random%.reg"

Er is nu een nieuw .reg bestand aangemaakt op je bureaublad, voeg deze aan bij je volgende reactie.
 
reg export "HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\Backup" "%userprofile%\Desktop\%random%.reg"&if %errorlevel% equ 1 reg export "HKLM\Software\Policies" "%userprofile%\Desktop\%random%.reg"

Bovenstaande regel gekopieerd en geplakt, maar er komt op mijn Bureaublad geen bestand te staan. :confused:
 
Heb je het bureaublad vernieuwd? (F5)
Doe het anders handmatig, instructies hier onder.

1) Windows toets + R > regedit
2) Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies
3) Klik op de sleutel met de rechter muisknop en selecteer "Exporteren"
 
Laatst bewerkt:
Ja, nu komt er wat schot in.
Moet/kan ik het bestand hier plaatsen of de inhoud?
 
Ik heb de link nodig. Die wordt weergegeven direct nadat je het bestand hebt geuploadt.
 
Ok, dank je wel!
Ik zal eea bekijken en uitproberen!
Het resultaat zal ik zsm laten weten.
 
Eindelijk de tijd kunnen vinden de link stap voor stap uit te voeren..............en ik ben een stuk verder gekomen, ik kan mijn backup weer plannen en instellen.
Nog niet alle teksten zijn aan te klikken met een actie daarna, maar daar is mee te leven.
hartelijk dank voor de hulp!
 
Uiteindelijk de oplossing gevonden op de Acronis website zelf, waar ik een instructie vond een bestand te downloaden en uit te voeren: atih_cleanup_tool_s_e.zip
Hierna blijken alle links weer normaal te werken en kan ik alles weer normaal laten uitvoeren.
Wat mij betreft mag dit draadje gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan