W7 Beeldscherm resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phantom030

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2012
Hi All,

Gister de laptop van mijn buurman voorzien van W7 Ultimate.
Alles draait verder prima maar er is 1 ding waar ik al uren mee bezig ben,en dat is de resolutie van het beeldscherm.

Ik heb maar 2 resolutie's.800x600 & 1024x752.:shocked:
Ik heb de support site van Acer geprobeerd en daarvan de Ati drivers gedownload & geinstalleerd maar niks helpt.

Het gaat om een Acer Aspire 5600 laptop.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Hi,

Ik heb beide geprobeerd.
De INtel VGA & de Ati.Deze 2 waren zelf door de Acer support site aangeboden,maar helaas werkten deze beide niet.
Ik zal jou link eens proberen.

Door de support site worden ATI drivers aangeboden voor een moederbordje met de Intel Integrated chip? Ben ik nou een volledige onbenul of wordt die helpdesk niet gehinderd door al teveel kennis? Wat je m.i. nodig hebt, is de moederbord software van Acer. (Acer kennende is er vast wel een recovery disk bij de machine geleverd, of heeft de buurman die zelf mogen maken)
Wat 'zegt' apparaatbeheer over de grafische adapter?

ps. de vraag die begint met : "Ben ik......" is retorisch bedoeld......... ;)

Laatst bewerkt:
@edmoor, oké, oké, ik had wellicht wat specifieker moeten zijn, maar dat is mede wat ik bedoelde met de 'moederbord' software.

Ik heb de Intel Graphics van de intel site gehaald maar bij installatie wordt het afgesloten en staat dat mijn systeem niet voldoet aan de systeem eisen.

Ik heb Windows 7 Ultimate (Als het goed is de 32 bit)

Volgens de systeem eigenschappen heb ik onderstaand.

Windows 7 Ultimate (staat niet achter welke type 32 of 64)
Processor Genuine Intel(R)CPU T2250 @1.73GHz
1 Gb Ram

Foutje : nimmer bij machines van broodjes-toonbank-schuif-computerfabrikanten als Acer proberen een driver te downloaden vanaf de website van de fabrikant van in de machine zittende hardware. ALTIJD bij Acer vandaan halen. Dat kán dezelfde zijn, maar grote computerfabrikanten modificeren niet zelden stuurprogramma's (met toestemming én ondersteuning van de oorspronkelijke hardwarefabrikant) naar hun eigen machine, met als gevolg dat die stuurprogramma's soms nét even af kunnen wijken van de merk-originele. Dell was / is ook zo'n fabrikant die dit regelmatig deed / doet.

Zie vooral ook berichtje van edmoor van 16.50. Al gedaan wat daar staat?

Laatst bewerkt:
Hi gast0225 & anderen,

Ik heb volgens apparaatbeheer een standaard VGA Adapter
Driver 6.1.7600.16385

Als dan ook nog eens de machine standaard is zoals ik die in het supportformulier linkte, dan zijn de ATI drivers 'not done'.
Eerst doen wat edmoor schreef en dan eens kijken waar het schip strandt.

Als dan ook nog eens de machine standaard is zoals ik die in het supportformulier linkte, dan zijn de ATI drivers 'not done'.
Eerst doen wat edmoor schreef en dan eens kijken waar het schip strandt.

De intel chipset is al geinstalleerd & up to date.
Nu alleen de Intel VGA drivers nog,maar die willen niet lukken.

Ben (as we speak) bezig om deze te installeren maar hij blijft zeggen dat mijn systeem niet aan de eisen voldoet.
Ik heb zelfs Driver Genious geprobeerd,maar dat ook zonder succes.

Alles is up-t0-date behalve nog het beeldscherm.

Doe dan de 'pepsi-proef' eens:

ga naar apparaabeheer en verwijder de grafische adapter. Start daarna de machine op en wacht eens af wat Windows gaat 'oppikken'.

Heb je trouwens Windows update al een keer of tig achter elkaar uitgevoerd sinds Windows er opnieuw opzit? Wie weet, wordt bij een update door Windows update, wel software van 'derden' meegenomen en ben je in één keer klaar.

Doe dan de 'pepsi-proef' eens:

ga naar apparaabeheer en verwijder de grafische adapter. Start daarna de machine op en wacht eens af wat Windows gaat 'oppikken'.

Heb je trouwens Windows update al een keer of tig achter elkaar uitgevoerd sinds Windows er opnieuw opzit? Wie weet, wordt bij een update door Windows update, wel software van 'derden' meegenomen en ben je in één keer klaar.

Hij is al zeker 5 a 6 x opnieuw opgestart vanwege nieuwe update's.
Maar dat verwijderen van de graphische adapter heb ik nog niet geprobeerd.
Ga ik meteen even proberen.

Ben benieuwd.

PS.Noemen ze dat echt Pepsi-Proef????:D

Laatst bewerkt:
Na een verse installatie is het mij wel eens gebeurd dat ik na een keer of 8 opstarten nog steeds bij update de melding kreeg dat er nieuwe software was. Uitputtend downloaden totdat update zegt dat er niets meer is, geeft mogelijk pas 100% zekerheid dat je alles hebt wat Micrsoft op dat moment te bieden heeft.

Heb je overigens bij Windows update aangegeven dat software van derden 'meegenomen' mag / moet worden?

Laatst bewerkt:
Na een verse installatie is het mij wel eens gebeurd dat ik na een keer of 8 opstarten nog steeds bij update de melding kreeg dat er nieuwe software was. Uitputtend downloaden totdat update zegt dat er niets meer is, geeft mogelijk pas 100% zekerheid dat je alles hebt wat Micrsoft op dat moment te bieden heeft.

Heb je overigens bij Windows update aangegeven dat software van derden 'meegenomen' mag / moet worden?

Hoe kan ik dat instellen betreft software van derden?
Kan niks erover vinden bij ''Windows update'' instellingen wijzigen.

Dank !

Da's kennelijk erg lang geleden dat ik dat bekeken heb. Ik zie het (ook) nergens mee staan als aanvinkoptie.
Wat ik wel zie staan in het update scherm:

"U ontvangt updates : voor Windows en andere producten via Mircosoft update"

Kennelijk heb ik dat ooit / ergens accoord bevonden, maar helaas, ik zou niet meer weten hoe en waar.

Misschien ontvangen we het tegenwoordig allemaal standaard en moet je pas beslissen of je software van derden wilt hebben op het moment dat ze gedownload zijn, dán namelijk moet ik wel altijd apart toestemming geven. (Niet Windows updates)

Laatst bewerkt:
Hij is momenteel bezig met installeren van nog eens 14 updates.
Ik hoop dat hier iets bruikbaars in zit,want ik begin de moed op te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan