W7 Herinstallatie foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaveMeijer1987

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2012
Hallo,

Door andere problemen wil ik een schone versie van W7 64bit (legitiem) op mijn pc zetten, krijg alleen constant deze foutmelding:

"Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf bevat een MBR-partitietabel. Op EFI-systemen kunt u Windows alleen op GPT-schijven installeren.
foto.jpg

Iemand enig idee? Dit gebeurd zowel bij mijn C:\ (SSD) als de D:\ (HDD)

Kijk in de bootorder en zorg ervoor dat er geen UEFI gemarkeerde drives in de bootorder voorkomt.

Je kunt bijvoorbeeld "optical disk" en "UEFI optical disk" hebben.

Kijk in de bootorder en zorg ervoor dat er geen UEFI gemarkeerde drives in de bootorder voorkomt.

Je kunt bijvoorbeeld "optical disk" en "UEFI optical disk" hebben.

Als ik in de bios kijk bij de boot volgorde, staan deze 2 schijven, staat niks van UEFI bij?1.jpg2.jpeg

En onder "f7" advanced mode daar? Wat ik begrijp uit verschillende internet posts is het vaak een compatibility of EFI setting die voor problemen kan zorgen.

Bedankt wampier.
Daar idd de instelling van UEFI afgehaald en nu kon ik mijn C formatteren en ben nu bezig met de verse installatie :)
Windows bestanden uitpakken 0% al een goeie 10min.. Geduld hebben dan maar.

Moet ik na de install de instellingen in de BIOS weer terugzetten?

In principe hoeft dat niet. Overigens had je ook van UEFI gebruik kunnen maken, maar dan had je de harddisks volledig moeten wipen en herinitialiseren. Tenzij je 4TB+ schijven gaat gebruiken maakt het weinig verschil

Ok, top, dan laat ik dat gewoon zoals het is.
Alles is zover gelukt ik heb alleen nog een probleem in apparaatbeheer. via W Update laten zoeken werkt niet, enig idee?fouten.jpg

Driver CD? Als het intel-based oplossing is kun je de algemene complete set van intel er eens over gooien

Wat voor Driver CD bedoel je? Is custom made pc dus geen driver cd aanwezig. En wat je zegt over intel based snap ik ook niet helemaal sorry, wat bedoel je hiermee?

Ook een custommade PC heeft drives voor de componenten nodig. Intel-based gaat over de gebruikte chipsets. Is de computer gebaseerd op een intel processor of AMD? Als je de componenten weet kun je aan de hand daarvan de benodigde drivers vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan