W7: installatie - voortzetting proces op verkeerde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Bij poging tot herinstallatie van W7 wordt alleen een andere dan de C:schijf gevonden.

Al wat zitten speuren, maar kom er nog niet uit.
MBR repareren? (die optie krijg ik niet - nb. via opdrachtprompt wordt BootRec wordt als commando niet herkend), chipsetdrivers downloaden?, BIOS flashen (2005)?

Reden van herinstall is overigens dat veel programma's continue vastlopen bij de uitvoering. Er was eigenlijk niet meer te werken met de comp.

Graag tips om te kunnen herstellen.

Even voor de duidelijkheid: bij de installatie zelf, is er nog niet iets als een C-schijf. Enkel binnen Windows wordt de Windows-partitie als C: gezien.

Wat heb je nu precies gedaan? Heb je de schijf eerst geformateerd/partities verwijderd? Hoeveel harde schijven & partities heb je?

Hi K1pje,
Voor de volledigheid: op dit moment draait de computer nog gewoon.
Ik heb geen wijzigingen doorgevoerd. Geen partities. Voor het OS gebruik ik 1 HD van 1TB.

Ik krijg bij install dus wel de vraag of ik op de C schijf wil installeren. Als ik dan 2 (standaard voortgang) vensters doorklik, dan wordt een andere (backup HD) aangewezen als lokatie.
Geen verzoek om de huidige installatie te overschrijven.

Laatst bewerkt:
aha, je probeert vanuit Windows zelf te installeren. Dit moet je niet doen, start vanaf de DVD zelf op en doe dit alles buiten Windows om!

(Je kunt namelijk niet de huidige Windows installatie/partitie overschrijven wanneer deze in gebruik is door Windows zelf)

Nee hoor, ik start via DVD op.

Dan heb je niets met driveletters te maken!
Windows heeft twee partities nodig, daarbij zit 1 partitie van 100 mb voor data en voor de bootloaders en 1 partitie waarvan je zelf kan aangeven hoe groot deze moet zijn.

Wel als er aangegeven wordt dat er op een dataschijf geïnstalleerd gaat worden. Dan stop ik het proces.
Wat kan ik nu doen om W7 te installeren?

dubbele post - excuus

Laatst bewerkt:
Hi Binary, helaas boden de div. oplossingen geen soelaas.
Heb inmiddels W8 draaien en dat lijkt goed te gaan. Dus voor nu dank voor de reacties en zet ik het onderwerp voorzichtig op 'opgelost'.

nb. Ik kwam op W8 install omdat de originele Vista CDroms helemáál geen reactie ontlokten, W7 al dichter in de buurt kwam en ik vermoedde dat W8 nog intelligenter met issues om zou kunnen gaan. Dat was het geval, zo lijkt het.
Wel jammer dat m'n Ghost 15 schijnbaar niet meer werkt op W8....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan