W7 OEM op iMac....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Ik heb pas een 27 Inch iMac in huis en wil naast OS X ook W7 erop hebben. Op zich geen probleem want dat gaat met Bootcamp prima maar nu vraag ik mij af of ik gewoon een OEM versie kan bestellen en installeren of krijg ik hier problemen mee.
En nee, ik wil op de iMAc geen illegale versie. Normaal doe ik hier niet zo moeilijk over maar ik wil op deze iMac alleen een legaal OS.

Ik hoor graag,

T
 
Luitjes,

Ik heb pas een 27 Inch iMac in huis en wil naast OS X ook W7 erop hebben. Op zich geen probleem want dat gaat met Bootcamp prima maar nu vraag ik mij af of ik gewoon een OEM versie kan bestellen en installeren of krijg ik hier problemen mee.
En nee, ik wil op de iMAc geen illegale versie. Normaal doe ik hier niet zo moeilijk over maar ik wil op deze iMac alleen een legaal OS.

Ik hoor graag,

T

Ja, je kan gewoon een OEM versie gebruiken. Gebruik liever 32bit voor optimaal gebruik.
 
Naja, eigenlijk mag het natuurlijk niet omdat OEM versies officieel voor de Hp's en de Acer's zijn, maar je mag wel gebruiken. Ik weet niet meer de exacte regelgeving maar zolang je je hardware gelijk houdt en geen upgrades aan het moederboard of de cpu doet, kan het prima. Realiseer je wel dat je geen support krijgt van Microsoft op het moment dat er iets mis is (niet dat je daar wat aan hebt, maar ik vermeld het even). Je kan dus prima een OEM versie bestellen. OF het ook werkt op je Imac, dat weet ik niet. Ik heb met maccies geen ervaring. Dus of je 32 of 64 bit moet gebruiken, daar kan ik geen antwoord op geven.
 
Naja, eigenlijk mag het natuurlijk niet omdat OEM versies officieel voor de Hp's en de Acer's zijn, maar je mag wel gebruiken. Ik weet niet meer de exacte regelgeving maar zolang je je hardware gelijk houdt en geen upgrades aan het moederboard of de cpu doet, kan het prima. Realiseer je wel dat je geen support krijgt van Microsoft op het moment dat er iets mis is (niet dat je daar wat aan hebt, maar ik vermeld het even). Je kan dus prima een OEM versie bestellen. OF het ook werkt op je Imac, dat weet ik niet. Ik heb met maccies geen ervaring. Dus of je 32 of 64 bit moet gebruiken, daar kan ik geen antwoord op geven.
Ik heb er wel ervaring mee, en ik weet dat het werkt, met 32bit in ieder geval. Je KAN ook 64bit volgens mij, maar dan moet je volgens mij wel een gloednieuw model hebben (de nieuwste iMac). Je kan het proberen, maar ik raad je aan om gewoon voor 32bit te gaan!

TS: lees dit artikel (HEEL BELANGRIJK OM DOOR TE LEZEN EN TE DOEN WAT JE MOET DOEN, ZOALS BOOTCAMP UPDATEN EN SNOW LEOPARD HEBBEN): http://support.apple.com/kb/HT3986?viewlocale=nl_NL
en deze pagina's (daar kan je ook een handleiding downloaden & printen): http://www.apple.com/nl/support/bootcamp/

Als je geen Snow Leopard hebt is het beter om Vista of XP dan te installeren i.p.v 7
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwste 27 Inch met een Core i5 CPU dus ook Snow Leopard natuurlijk dan.

Als ik op jou link kijk zie ik dit bij 3 staan:

Voer een upgrade uit van de besturingsbestanden naar versie 3.1 met de Apple Software Update voor Windows of download die hier handmatig.


Is dit gewoon automatisch updaten met de iMac of moet ik iets bijzonders doen?
Waar vind ik die Apple Software Update voor Windows dan?
 
Ik heb de nieuwste 27 Inch met een Core i5 CPU dus ook Snow Leopard natuurlijk dan.

Als ik op jou link kijk zie ik dit bij 3 staan:

Voer een upgrade uit van de besturingsbestanden naar versie 3.1 met de Apple Software Update voor Windows of download die hier handmatig.


Is dit gewoon automatisch updaten met de iMac of moet ik iets bijzonders doen?
Waar vind ik die Apple Software Update voor Windows dan?

Als je de 27 inch uit eind 2009 hebt kan je 64bit draaien. (je kan uitvinden of je die hebt, door te klikklen op het apple logo in de 'taskbar' en Over Deze Mac te klikken. Klik daar op 'Meer info'.Selecteer 'Hardware' in 'Inhoud', en kijk in het rechterpaneel naar 'Modelaanduiding;" als dit 'iMac10,1' of 'iMac11,1' is, dan kan je 64bit installeren)
http://support.apple.com/kb/DL996?viewlocale=nl_NL -> das de bootcamp update, maar dat is niet bedoeld voor Mac, dat is bedoeld als je Windows uiteindelijk hebt geïnstalleerd.

Ga even kijken of er nog updates beschikbaar zijn voor je Mac (Apple Software Update), en ga daarna naar de Programma's map, en dan Hulpprogramma's. Daar vind je een applicatie "Boot Camp Assistent". Open die, en die zal je uitleg geven over wat je moet doen.

Success!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan