W7 opnieuw installeren..

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickMetProbleem

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hey iedereen,
de laatste week begin ik sterk het vermoeden te krijgen dat ik last heb van een voor mij onbekend virus, virusscanners vinden niks maar er treden steeds aparte dingen op die normaal nooit gebeurden.

Dit geeft voor mij de doorslag om Windows 7 opnieuw te installeren, ik doe namelijk al 3/4 jaar met hetzelfde besturingssysteem. Echter heb ik geen cd om W7 opnieuw te installeren, bij het laten samenstellen van mijn pc werd windows automatisch geïnstalleerd.

Nu kwam ik op internet het zogenaamde 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' tegen en vroeg ik me af: Is dit terugzetten hetzelfde als het opnieuw installeren van Windows7, waardoor mijn pc dus opnieuw clean begint en ik geen last meer heb van dit mogelijke virus.

Of is het terugzetten wat anders? En hoe lang duurt dit proces? En werkt dit proces ook als ik geen standaard pc van bijv Asus of Acer heb maar een samengestelde computer?

Bij iemand een W7 dvd lenen van dezelfde uitvoering, bij een retail kun je de ISO ophalen met je key bij Microsoft, bij een OEM gaat dat niet en vermoedelijk heb je de laatste.....

Die optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" heb je vaak bij merk notebooks maar vrees dat je geen herstelpartitie hebt met de nodige bestanden, te zien in schijfbeheer.

https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Om de key te vinden.

@NickMetProbleem : ik kan je niet voor de volle 100% volgen. Heb je een samengestelde desktop of heb je een samengestelde laptop? Van welk merk / bedrijf ?
Verder is het zo dat wanneer je geen 'merk' machine hebt (en dus vermoedelijk ook geen recovery partitie 'aan boord' hebt) je wel degelijk een DVD van Microsoft meegeleverd hebt gekregen. Zo niet, dan is er een recovery partitie "aan boord".
Dit is overigens (theoretisch) vrij eenvoudig vast te stellen :
configuratiescherm, systeembeheer, computerbeheer, opslag, schijfbeheer.