W7 SP1 niet meer beschikbaar via PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visio

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2015
Berichten
23
Ik heb een nieuwe laptop waarop ik W7 succesvol op heb geinstalleerd van een oude gekochte licentie, er staat geen SP1 op. Nu wil ik die SP1 installeren maar hij is niet beschikbaar via updates. Ik krijg dus ook niet de melding dat er geen updates beschikbaar zijn. Ook andere updates niet. Ik krijg een melding dat de windows update service niet geactiveerd zou zijn.

Als ik dan ga kijken bij services.msc staat die service aangevinkt als automatisch en status aktief. Ik heb dat dan maar gewijzigd naar manueel en ook status aktief. Zelfde gedoe.

Van de Windows site heb ik dan maar de SP1 manueel gedownload met ref. windows6.1-KB976932-X64. Later sturen ze me zonder dat ik het vroeg nog de iso versie met ref. 7601.17514.101119-1850_Update_Sp_Wave1-GRMSP1.1_DVD. De eerste DL uiteraard in exe vorm en de 2e in iso.

Wat me verwondert is dat de exe ong. 900GB groot is en de iso zo'n 1,9 GB. Zijn dat wel dezelfde downloads ?

MVG
 
Open de iso met bv. 7-Zip en kijk of er verschil in zit.
 
Ok, openen met 7-Zip is niet echt noodzakelijk, zeker als je niet weet waar je naar moet kijken of op letten. Dit is de officiele download:

http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=5842
Ding is inderdaad 1, 9 GB, zie Details, volgens mij heeft het geen zin om het te proberen te installeren, want je moet eerst een aantal voorbereidende updates installeren, & vooral bovendien nooit een taalpakket.
 
Dat is de bewuste iso. Waar kan ik die voorbereidende updates die het installeren van die SP1 dan moeten toelaten, vinden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan