[W7] U bent aangemeld met een tijdelijk profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepsiman

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hallo,

Sinds ik aan het werken ben met Microsoft Server 2003 en Windows 7 krijg ik het volgende;
"U bent aangemeld met een tijdelijk profiel".
Nu heb ik al bepaalde aanpassingen gedaan in Windows 7 en Server 2003, maar helaas zonder resultaat.

Ik weet niet wat de oorzaak ervan is en kan daarbij dus ook niet de oplossing vinden.

Kan iemand me hierbij helpen?

Groeten

Maak eerst een backup van het register.

- start op in de veilige modus
- open het register (start -> uitvoeren -> typ: regedit
- Navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows NT/CurrentVersion/Profilelist

onder profilelist zie je subsleutels met lange nummers en letters.
Bij 1 staat waarschijnlijk de extentie .bak en eenzelfde sleutel zonder extentie.

- De S-I-5 mappen die eindigen op .old hoef je niets aan te veranderen

- Selecteer de S-I-5 mappen die géén .bak extensie hebben en verander de extensie in .bk

- Selecteer de S-I-5 mappen die wel een .bak extensie hebben en verwijder deze .bak extensie.

- Verander nu de S-I-5 mappen die je in .bk veranderd hebt in .bak

Verander nu in alle S-I-5 mappen met de extensie .bak:
- Klik in het rechtervenster op Refcount en verander deze waarde in 0
(Als je geen RefCount hebt, rechtsklik op een lege plek in het rechtervenster en klik Nieuw DWORD (32 bit) Waarde, typ dan: RefCount en Enter)

- Klik in het rechtervenster op State en verander deze waarde in 0

verlaat het register en start opnieuw op.

Tip: print deze instructie eerst om het instellen uit te kunnen voeren.

Tip van dorado kan helpen, idd, vooral als er geen zwervende gebruikersprofielen worden gebruikt (dus geen (ENG) "Roaming profiles" worden gebruikt).

Heb je echter een Windows domein gemaakt (dus je W2003 server als Active Directory domeincontroller ingesteld) én je hebt die W7 computers in dat Windows domein ingedragen én je probeert nu in te loggen op een domein gebruikersaccount van op die W7 computer én je hebt zwervende gebruikersprofielen ingesteld, dan zal het wel aan de bereikbaarheid en/of de bestandsrechten liggen van de gedeelde map die je had opgegeven om de zwervende profielen op op te slaan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@Pepsiman: Uitstekend dat je over posting #3 heenleest. Wat daar in staat zal helemaal niets te maken hebben met jouw situatie, want je gebruikt geen zwervende profielen, toch? :rolleyes:

Nu even serieus: Ik zou (als ik jou was) me eerst maar eens richten op posting #3 ipv. posting #2. Ik zie allerlei hints richting zwervende profielen in je schermafdruk (zoals \\project4-server.Amerijck.lan\Userprofiles$ )

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties

Bedankt voor je reactie, en mijn excuses voor het niet lezen van je bericht.

Hiervoor had ik zojuist met mijn Server 2003, twee werkstations. Beide Windows XP.
1 daarvan heb ik ge update van XP naar Vista, SP1 en daarna Windows 7.
De andere heb ik gemigreert van XP naar Windows 7.

UserProfiles$ Zijn de gebruikers die ik via het domein op mijn Server 2003 heb aangemaakt. Wat is daar fout aan?

Ik zeg niet dat er wat fout is met je zwervende profielen-instellingen, maar mogelijk wél met de rechten op de share UserProfiles$ en/of de rechten op de map waar de share UserProfiles$ naar verwijst!
Eventueel is het zelfs zo dat er helemaal geen share UserProfiles$ (meer) bestaat op project4-server.Amerijck.lan of dat je server hernoemt is of dat de DNS server van je domein niet als eerste DNS server op de W8 werkstations staat ingesteld (en dus project4-server.Amerijck.lan niet te vinden is).

Ik noem hiermee een paar waarschijnlijke redenen waarom het mis kan lopen...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tip is van mij is m.i. idd n.v.t.

@dnties

Het is opgelost, er waren bepaalde rechten verkeerd gezet die ik nu weer heb recht gezet.
Wel krijg ik nu dit:
http://gyazo.com/a542ead66d4b34675b75ddb18c26aff2

naam.V2

In BarRie.V2 kan ik wel in maar in BeeKar.V2 niet.

Ook in alle andere mappen kan ik niet in.

Hoe is het mogelijk dat de .V2 mappen verwijderd kunnen worden en dat er geen toegang meer is op de mappen?

a. Het is normaal dat Vista en W7 en W8 zwervende gebruikersprofielen met een .v2 naam worden opgeslagen. Dit omdat ze niet compatible zijn met (bijv.) XP zwervende gebruikersprofielen
b. Dat je geen toegang hebt tot de profielen van anderen is normaal. Wil je (als gebruiker met Administrator rechten) rechten krijgen tot de profielen van anderen, dan moet je een groepsbeleid daarvoor instellen.
Zie deze pagina, tabel 7.6, sectie "Add the Administrators security group to the roaming user profile share".
In te stellen in Computer Configuration\Administrative Templates\System\ User Profiles sectie van de groepsbeleid dat je toepast op de OU waar de werkstations in staan.

Tijs.

@ dnties

Na het instellen van de policy "Add the Administrators security group to the roaming user profile share", ben ik nu weer op een dood spoor gelopen.

Het verwijderen van het profiel is onmogelijk, blijkt.

Misschien kunt u mij verder helpen via een makkelijkere weg?
Voeg me toe op *KNIP*

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet je wat? Kom (ingelogd op de W2003 computer (kan zelfs vanuit Extern Bureaublad sessie)) NU naar de Helpmij chat
Dan kan ik je op de W2003 server wel verder helpen m.b.v. Teamviewer Quicksupport

Ik doe niet aan hotmail/skype etc. als het gaat om personen die ik help op Helpmij (helaas slechte ervaringen mee, vooral spam vanwege gehackte accounts van Helpmij-geholpenen...)

Natuurlijk mag je ook een W8 computer pakken en daar de chat en Teamviewer opstarten, maar dan moet je (natuurlijk) niet ingelogd zijn op het account waarvan je het zwervende profiel wilt verwijderen...

Tijs.

Hierbij is mijn Vraag opgelost met dank aan @dnties

De V2 versie UserProfiles konden verwijderd worden om Administrators als Owner te laten figureren.

Concreet is het volgende gebeurd:
a. Lokale gecachte varianten van zwervende profielen zijn verwijderd via sysdm.cpl -> tabblad Geavanceerd -> knop in paragraaf Gebruikersprofielen op het werkstation en dan alle genoemde gebruikersprofielen van het type Zwervend verwijderd.
b. Groep Administrators eigenaar gemaakt van alle *.v2 gebruikersprofielmappen op de share. Daarna verwijderrechten toegekend aan Administrators op die mappen en de mappen daarna verwijderd van de share
c. [Dankzij het eerder ingestelde groepsbeleid] waren de daarna nieuw gemaakte .v2 zwervende gebruikersprofiel-mappen op de share meteen volledig open/bladerbaar/verwijderbaar voor Administrators.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan