w7 upgraden code 80072EFE

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
w7 opnieuw geïnstalleerd. op pc met 4 gig geheugen. 1 tb harde schijf.
draait prima maar ik kan niet updaten of naar w10 upgraden.
mediatool werkt niet. als ik die opstart zie ik een logo en is daarna weer
weg dus geen update mogelijk. code 80072EFE staat er als ik Windows updat probeer.
help??

Laatst bewerkt:
ik wil naar 10. maar dit lukt niet vanaf 7. windows creation tool werkt niet op w7. ik heb een schone installatie gedaan.
en ook de w7 installatie kunnen activeren met een geldige code. schijf met code had ik nog.

Heb je geen buurman, neefje, oom, handig broertje die op zijn Windows computer een USB-stick kan maken met de tool?

Windows zal eerst de updates moeten ontvangen. Normaal gaat herstel met de reparatieopdracht dism /online /cleanup-image /restorehealth maar u kan ieder van de drie onderstaande nodig hebben. sfc /scannow controleert de beveiligde Windows bestanden.

1) sfc /scannow

2) dism /online /cleanup-image /restorehealth

3) chkdsk /scan (schijf controle kan in verkenner, bij Eigenschappen van de C schijf en repareer alleen het bestandssysteem maar geen sporen en sectoren).

Selecteer dan bij Microsoft eventueel "een installatiemedium maken voor installatie op een andere computer."

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Ik heb de afgelopen week meerdere advertenties gezien die Windows 10 licentie en download aanbieden voor Euro 5 of weinig meer, op Marktplaats. Ik zou dan voor een schone installatie van Windows 10 kiezen en niet upgraden na eerst ook nog de
originele Windows 7 werkend te moeten krijgen.

Laatst bewerkt:
Hier staat dat de Installatiemedia voor Windows geschikt is voor Windows 10 Windows 8.1 Windows 7. Bij het doorklikken lees je dat de (ook verlengde) ondersteuningsperiode is verstreken. Een (gratis) upgrade naar Win 10 zal denk ik niet meer mogelijk zijn.

Overigens kon alleen Windows 7 Service Pack 1 worden ge-upgrade naar Win 10.

Nog wat tips https://www.makeuseof.com/fix-media-creation-tool/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan