W7 werkt een tijdje prima, stopt dan en start weer op stopt dan enz..

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb windows 7 ultimate 32 bit geinstalleerd en alles ging probleemloos. Bij het downloaden van de updates zag ik opeens na ca. een kwartier een blauw scherm voorbij flitsen met iets van "crash dump" ofzo. Het systeem herstelde zich en alles werkt weer prima. Na ca. een kwartier hetzelfde verhaal weer. Het systeem stopt er dus telkens mee na 15 of 20 minuten, hersteld zich weer, en alles werkt weer perfect tot de volgende 20 minuten. Kan dit iets te maken hebben met werkgeheugen ofzo?
mvrgr. Kanyarat.

druk op de volgende toets combinatie: Windowstoets + de knop pause/break
dan zit je in het scherm eigenschappen van de computer en klik dan op geavanceerde systeeminstellingen (links te vinden)
Dan klik je op het tabblad geavanceerd.
Dan klik je op de knop instellingen bij het menu opstart en herstelinstellingen ( is de derde van boven af)
Dan vink je het vakje voor de computer automatisch opnieuw opstarten uit.
Druk dan op ok.
Vervolgens als je pc weer een blauw scherm heeft kun je alles rustig bekijken. Als het goed is krijg je dan een foutcode in beeld. Deze moet je even op het forum posten.

mvg,

Hier komt ie:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

if this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows update you may need.

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup options, and then select safe mode.

Technical information:

STOP: 0x0000000A (0x0BE9B95C, 0x0000000FF, 0x00000000, 0x826BE771)

collecting data for crash dump...
initializing disk for crash dump...
beginning dump of physical memory...
dumping physical memory to disk: 100
physical memory dump complete.

Dit is wat er op het scherm staat. Naar die codes heb ik ook gezocht maar het is mij volslagen onduidelijk.:o

Heb je ook al een systeemherstel geprobeerd van voordat windows 7 constant crashde?

mvg,

Laatst bewerkt:
Is de boodschap nog steeds hetzelfde of zie je ook een naam van een bestand?
Zijn alle updates nu geinstalleerd of nog niet?

Ik heb op een nieuwe hd nog maar eens geprobeerd om vista (legaal) te installeren maar kreeg nu vlak na het begin van de installatie al de foutmelding 0x00000019 en de installatie stopte. Ik ben er nu zo lang mee bezig om dat ding aan de praat te krijgen, ik geef het op:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan