W8 opstarten in veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RitaHubert

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2013
hallo,

In W7 kan men door regelmatig tijdens het opstarten F8 in te drukken in de veilige modus komen.

In W8 moet men via PC - instelling / algemeen enz in een menu terug komen waar de veilige modus en andere optie vermeld staan.

Eens daar kan ik echt nog door het betrokken nr. in te typen verder gaan (ook de F10 toets voor verder opties werkt niet) en na een tijdje start de laptop gewoon op...

Is dit een gekend probleem?

groeten
RitaHubert

Houd tijdens het opstarten shift in gedrukt en blijf rammen op F8.
Zelf niet geprobeerd maar ik zag het op internet.

Hallo,

Bedankt voor de info.

Ik heb de procedure gevolgd doch kon ze niet afwerken:
*na een cijfer of de overeenkomstige F te tikken gebeurd er niets
*de F10 en zelfs de enter toets om direct naar het programma te gaan werkt niet
*na een time-out valt de laptop uit en kan men terug opstarten.

Het is dus alsof het keyboard op dit ogenblik niet actief is.

Kan je me laten weten of dit bij je werkt ....zodat ik weet of dit een algemeen probleem is of iets specifiek bij mij.

Met dank

ritahubert

Ik heb eens op die pagina gekeken van Microsoft, maar ik zie nergens dat er iets zou moeten gebeuren met F met een cijfer. Ik zie alleen maar dat er juist géén F toetst met cijfer ingedrukt kan worden. Heeft u al de stappen correct doorlopen? Ook gekeken naar de opmerking onderaan over BitLocker?

Beste
Bedankt voor de interesse.

Bitlocker gebruik ik niet en ja ik heb alles uitgevoerd zoals voorgesteld.

Mogelijks is er een probleem met mijn Acer Aspire S7-391.

Mijn leverancier heeft eens in de Bios in de Exit tap Load default setups uitgevoerd en dan werkt het.

Dan kreeg ik die menu van F...niet meer gewoon een cijfer ingeven ...even opnieuw aanloggen en alles was oke.

Maar bij het afsluiten en heropstarten werkte het opnieuw niet meer.

mvg
RitaHubert

En een babbel met de leverancier om nog een keer te kijken of het niet toch instelbaar is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan