W95\Nachi.B_W32\Welchi.B

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.engel

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2003
Berichten
60
Hallo,

Als ik mijn computer opstart krijg ik het volgende bericht:

Malicious code found in file: C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe

Infection: W32/Welchi.B

Action: None

Tevens krijg ik de melding van mijn anti virus programma dat ik besmet ben met de volgende worm: W95\Nachi.B

Hoe krijg ik dit virus er weer uit????

(ik heb windows xp)

Bedankt!!
 
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=152166

Scan met je antivirus in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo) en zet je system Restore van tevoren uit en na de scan weer aan uit als je XP draait. How to turn off or turn on Windows XP System Restore.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn computer opgestart in Veillige modus, heb daarna systeemremote uitgezet mijn computer vervolgens geprobeerd te scannen met mijn f-secure anti-virus scan die verder niet reageerde.

In het rapport van mijn virus scanner krijg ik de volgende melding:

C:\WINDOWS\system32\drivers\svchost.exe Infection: W95/Nachi.B
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\QXYRKBS7\WksPatch[1].exe Infection: W95/Nachi.B
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\A5SRC94J\WksPatch[1].exe Infection: W95/Nachi.B
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\4X67S1UB\WksPatch[1].exe Infection: W95/Nachi.B
C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\2XUJW5UD\WksPatch[1].exe Infection: W95/Nachi.B

Ik ben nog steeds niet van het virus af.......
 
Ik heb gisteren verschillende anti virus programma's speciaal geschikt voor de worm virus Welchi.b (alias Nachi.b, Welchia.B) gebruikt en even leek het erop dat mijn computer virus vrij was.

Toch kreeg ik vanmorgen weer de melding dat het worm virus (Worm.Win32.welchia.b) weer is gevonden, mijn virus scanner verwijderd deze wel, maar mijn computer reageerd daarna niet lekker meer. Hij slaat bij alles wat ik dan doe vast en ik krijg geen enkel programma meer opgestart.

Wat kan ik nu nog doen??

Groetjes,
 
Ik heb nu net mijn AV F-Secure mijn computer weer laten scannen waarop deze het virus W95\Nachi.B vond, mijn AV kon deze niet verwijderen. Ik kreeg hierbij het volgende rapport:

C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\2XUJW5UD\WksPatch[1].exe Infection: W95/Nachi.B


Misschien dat jullie hiermee iets kunnen?

Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan