W95 wil niet in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmooij

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
99
Ik heb een netwerkje met een Belkin router naar het internet. Hierop werken 2 PC's: 1x XP draadloos en 1x w98 via LAN. Ik wil een derde PC W95 via LAN op de router aansluiten. Om op die manier internet en het locale netwerk te delen. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al jullie goede aanwijzingen gelezen. Ik weet niet wat ik fout doe.

In W95 PC zit een 10/100MB Sitecom ethernetkaartje. Het lijkt erop dat dit goed geinstalleerd is. Geen vraagtekens noch uitroeptekens bij apparaatbeheer.

Bij netwerkomgeving zie ik: de netwerkadapter, TCP/IP gekoppeld aan de netwerk adapter, client voor msnetwerken, bestands en printerdeling.

Bij TCP/IP staat aangevinkt dat IP adres automatisch wordt toegewezen. Bij de installatie van de andere PC's gaf de router automatisch IP adressen uit. Dat gebeurt nu niet. Als ik winipconfig doe geeft hij voor IP en subsetmask allemaal nullen aan.

De LAN kabel heb ik ook al gewisseld met een goed werkende . Ook dit helpt niet. Hebben jullie enig idee?
 
Geplaatst door LEONEHONDA
Ik zou op zijn minst Win'98 installeren op die machine,of hoger,ivm dat ICS (internet connection sharing word ondersteund vanaf '98.)
Lees er hier meer over: http://www.annoyances.org/exec/show/ics

Succes,

Leo.

En waar lees jij dat de 95 het internet gaat delen?

95 werkt goed in een netwerk.

gmooij:

Heb je al een andere poort op de router geprobeerd?
 
Via m'n router deel ik internet. Daar heb ik geen ICS voor nodig. Het belangrijkste is dat ik de W95 PC aan m'n netwerk gekoppeld krijg. De bedoeling is dat ik via het netwerk deze PC leeg kan halen.

Het lijkt erop dat m'n router de netwerkverbinding niet ziet.
 
mario

ik heb ook een andere poort geprobeerd. Helpt ook niet. Wel zie ik dat het statuslampje op m'n router een tijdje uit is, dan snel knippert en dan weer uit is enz. Als alles normaal zou werken, betekent dat knipeeren dat er netwerk activiteit is. Maar dat is er niet. Dat knipperen blijft hetzelfde ook als ik een andere poort gebruik.
 
Het probleem is opgelost. De 'interne' kant van de netwerkkaart pingt goed op 127.0.0.1. Naar de router pingen lukte niet. Het kaartje en de TCP/IP instellingen waren dus goed, maar de verbinding met de router lukte niet en er werd daardoor geen IP adres toegewezen. Ik kwam er bij toeval achter dat op m'n ethernetkaartje een WOL (Wake on Lan) aansluiting zit. Kabeltje zat er al lang niet meer bij. En op m'n oude W95 moederboard kan ik dat ook niet aansluiten en ook niet in BIOS instellen. Ik krijg de indruk dat m'n netwerkkaart slapend bleef. Heb een andere ethernetcard gebruikt, zonder WOL, en de boel draait uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan