W98 en W XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IDEFIX

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2003
Berichten
2
Hallo ,

Is het mogelijk om windows 98 te installeren naast windows XP (zonder Windows XP eerst te verwijderen)op een HD die in 3 partities is verdeeld.

OF :

Ik heb nog een andere HD liggen , als ik mijn huidige HD er nu eens uithaal , de andere aansluit , en op deze HD win 98 installeer , vervolgens beide HD's er weer inzet (de eerste als master , de tweede als slave) is er dan een zgn "boot-menu" te downloaden om een keuze te kunnen maken tussen XP of win 98 ?

XP bevalt op zich wel goed , alleen sommige (oudere) spelletjes willen niet draaien onder XP

Herman
 
hi,ik heb laatst t zelfde probleem gehad,en ik heb t volgende gedaan. ik heb op een lege harde schijf 2 partities gemaakt, 1e moet je als fat32 maken,anders kent win98 m niet, de rest van de harddisk heb i leeggelaten. toen eerst win98 geinstalleerd,daarna winxp geinstalleerd,die kun je dan installeren op de lege ruimte die niet gepartioneerd is,kun je zo met xp doen tijdens installatie. als je t op deze manier doet word je harde schijf meteen dual boot,waarmee je met opstarten kunt kiezen tussen win98 en xp. zet je oude harde schijf als slave en je nieuwe met win98 en xp als master. xp kan nl je oude programma's van je oude harde schijf gewoon openen, win 98 niet, probleem gefixt. let wel op, eerst win 98 installeren,dan pas xp!!! en let op de fat32 partitie(met fdisk maken)
 
Stabiliseren

Je kunt spellen ook stabiel maken door te kiezen onder welk besturingssysteem het moet uitvoeren dat kun je zo doen:

Ga naar de map waar je het spel hebt geinstalleerd daar zie je het pictogram staan.

Klik daar 1 keer op en klik vervolgens op eigenschappen

Dan op Compatilitiet klikken daar klik je op:

Programma in deze Compatilitietsmodus uitvoeren,

daarop klikken en nu kun je het spel stabiel maken.

slk300
 
Welke spellen willen niet draaien onder XP? Vaak lukt het na enig puzzelwerk wel om ze draaiend te krijgen
 
Welke spellen er draaien

Nou dat zou ik echt niet weten.

Als ik jou was zal ik 2 besturingssystemen draaien.

Dat is veel beter ik draai Win2000 Pro en WinXP Pro
 
De vraag was welke er niet draaien, misschien is er voor die spellen wel een oplossing. Ik heb tot nu toe de spellen die ik (de kids dus) graag wilde spelen draaiend gekregen onder XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan