w98 omzeep geholpen door educatief spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Ik heb op mijn W98 PC een educatief spel "het geheim van het gouden juweel" getracht te
installeren (gehuurd van de bibliotheek) dit is van de serie my first english.
Deze poging heeft het hele systeem onbruikbaar gemaakt.
Na installatie en opstarten kreeg ik de melding dat shlwapi.dll niet kon worden gevonden.
Deze was inderdaad weg, heb hem van de W98 CD gehaald en teruggezet in c:\windows\system.
Daarna opnieuw starten en, jawel hoor, weer een foutmelding maar nu van de explorer namelijk:
er is een ongeldige bewerking uitgevoerd......systeem wordt afgesloten. Grrrrrrrrrr.
Als ik ctrl-alt-del indruk heb ik een leeg taakvenster en kan dan alleen afsluiten en details bekijken
maar die zeggen me niets.
De pc lijkt in het begin wel goed te starten (virusscan word met succes uitgevoerd,
W98 logo verschijnt, W98 tune klinkt) maart verder dan de foutmelding komt hij niet.
De pc "hangt" in een netwerkje en is wel benaderbaar, alle data staat er nog op gelukkig.
De optie scanreg/restore haalt ook niets uit want er is te vaak geboot om nog een goede stap
terug in de tijd te kunnen kiezen (hij onthoud er maar 4, kun je dat aantal ophogen?)
Wil niet graag alles opnieuw installeren want dat is pas 2 maanden geleden gebeurd.
Ik weet niet wat ik verder nog kan pogen om hem weer op de been te krijgen wie helpt?
De vriendelijke Greotjes,

Albert
 
Volgende keer als je een schone install hebt is het handig om dan meteen een image aan te maken.

Start eens op in de msdos modus en typ bij de prompt "scanreg/fix" ga daarna weer naar windows en kijk eens of dit hielp.
 
Bedankt voor je reaktie,
Die tip van jou is wel goed alleen mosterd na de maaltijd.
Scanreg /fix had ik al gedraaid alleen dit had ik niet in mijn eerste bericht gezet.
Scanreg /fix is goed gegaan maar heeft helaas
niets opgelost of verbeterd aan de situatie.
ik zit nog steeds met mijn handen in het "haar"

Gr
Albert :evil:
 
shlwapi.dll is een onderdeel van IE 4.0 en hoger.
Probeer eens op te starten in veilige modus en dan IE te herstellen of de nieuwste versie ervan te installeren.
 
Bedankt voor je reaktie,

Als ik in de veilige modus opstart heb ik in alle hoeken VEILIGE MODUS staan en verder een leeg scherm ik kan dan nog niets.
Ter aanvulling van mijn eerste bericht, W98 en de explorer waren geheel up to date met de laatste update's.

Ik kan vanaf een andere PC in het netwerk wel bij
de "W98 patient" komen kan ik daar iets mee misschien?

rest er nu nog iets te doen of moet ik het maar opgeven?

Groetjes Albert :evil:
 
Geplaatst door schrik
W98 en de explorer waren geheel up to date met de laatste update's.

Ik kan vanaf een andere PC in het netwerk wel bij
de "W98 patient" komen kan ik daar iets mee misschien?

rest er nu nog iets te doen of moet ik het maar opgeven?

Groetjes Albert :evil:

En daar ligt waarschijnlijk precies het probleem, je hebt Explorer omzeep geholpen door een oude versie van shlwapi.dll vanaf de cd op de pc te plaatsen. Misschien proberen vanaf de andere pc het bestand via DOS terug te zetten.
 
Ik heb en paar versies van internet geplukt in diverse talen en versies van SHLWAPI.DLL, zou ik die een voor een kunnen proberen?
ik zit nog te denken om van een andere w98 pc de system dir of system32 dir terug te zetten maar weet niet wat te verwachten?
Groetjes
Albert
 
Ik zou proberen van een andere win98 pc, die ook up to date is het bestand shlwapi.dll te halen.
 
ik heb verschillende SHHwapi.dll's geprobeert, is niet beter geworden.
Heb dan maar , helaas , W98 opnieuw eroverheen gezet en moest toen ook weer alle hardwaredrivers opnieuw installeren.
De pc draait nu weer ik ga voortaan met image's werken want dit is niks zo! en dat allemaal door zo'n
waarschijnlijk slecht geprogrammeerd rotspel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan