W98 opnieuw installen

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Heb hier een Pentium 75 mhz, met w98 .
Deze gaf problemen met de kleuren(bij programma opstarten verkleurd alles, na opstarten programma werkt het meestal weer goed ).
Heb de videodriver vernieuwd, andere monitor geprobeerd maar probleem blijft.
Heb nu met disksetup de schijf geformateerd en wil nu w98 opnieuw installen.
Opstartdiskette erin en start op met cdrom ondersteuning.
Nu zou onderaan de pagina A:\ moeten komen te staan.
Linksonder knippert wel de cursor maar de A:\ staat gewoon ergens tussen de andere tekst in verwerkt.
Lijkt wel of er iets niet klopt want ook de gebruikelijke tekst die er staat klopt niet, sommige zinnen worden ineens afgebroken en beginnen dan 2 regels daaronder weer.
Wat kan het probleem zijn ????
Bios of iets anders.
Zit ook een jetway 646 a moederbord in de bios was geloof ik al eentje uit 1995, update kan ik al niet meer vinden op het internet.
Iemand een idee of suggestie;)

98 of 98se

se kun je vanaf cdrom opstarten.

Hallo Puppie

Ik kan alle 98 versie's installeren vanaf CD, maar hij doet dan het zelfde als via de opstart diskette, alleen hoef je dan bij A: niet
Code:
E:\win98\setup
In te tikken.

@ vraagsteller

Staat je cursor wel achter A:\

Wat doet hij als je zegt
Code:
 type autoexec.bat

Als je Dosscherm er soep van maakt, probeer dan eens een oude dos versie van flop te booten. Als dat nog steeds rommel geeft, lijkt mij is je bios van slag

Succes,

Eric.

Back-up (w98) staat op de D schijf van deze pc, C is geformateerd.
De cursor staat ook niet achter de A:\ de cursor staat compleet ergens anders te knipperen.
Van de gewone tekst die je dus ook op je scherm krijgt is ook niet te spreken van alles staat keurig op een rijtje.
Denk inderdaad dat het de bios zal moeten zijn.
Zal eens de batterij een tijdje verwijderen.
Iemand nog een idee :confused:

Batterij verwijderd en opnieuw geplaatsd.
Het lukt nu wel ineens, denk dat het dus inderdaad een bios probleempje was:rolleyes:

Hallo Klepzeikers

Kon je niet je bios resetten ??

En vraag twee, loopt dat een beetje 98 op 75 MHz, ik kwam vaak niet verder dan 95 of het werd zo vlot als een slak in de modder.

Eric.

Het loopt best goed als je hem alleen voor huis / tuin en keuken dingen gebruikt:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan