W98 opnieuw installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

G.I. Jane

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2004
Ik heb een probleem op een P3 450Mhz computer met W98. Opstarten doet ie niet meer en hij wil ook niet doorstarten naar Veilige modus. Als er een oppervlakte controle is geweest dan geeft ie een foutmelding en dat hij W98 gaat opstarten. Je ziet het W98 scherm en daarna niets geeft hij aan dat user.exe mist en dan gaat de computer uit. Ik heb al geprobeerd om W98 erop te zetten via de cdrom, opstart volgorde gewijzigd, maar dan geeft hij dat het alleen voor pc's is die nog geen besturingsprogramma erop hebben staan. Ook opstarten via de Opstartdiskette of CDrom lukt niet. Met Scandisk b.v. via de CDrom blijft ie hangen op 33% en doet niks meer. Toen kreeg ik een helder idee, help op de diskette daar stond in Sys:c om systeembestanden over te zetten, dat deed hij. Daarna A:\Uninstall.exe in de optie opstarten zonder cdrom gedaan en dan doet hij niks meer, kan bestand niet vinden. Op A:\ staat ook geen Uninstall maar waar kan ik die anders vinden? En als ik Uninstall gedaan heb kan ik toch gewoon weer W98 installeren via de cdrom?
Hopelijk weet iemand een antwoord.
Mijn schoonmoeder vertelde dat de computer steeds trager opstartte totdat ie helemaal niet meer wilde opstarten naar W98 of de Veilige modus. Ook Scandisk doet ie niet en hij gaat ook niet verder als je Scandisk afsluit met Afsluiten.

Groeten van Jane:o

Laatst bewerkt:
Kan je ook niet opstarten met de windows 98SE bootdisk en dan een format c: uitvoeren?

Bootdisk kun je hier downloaden

Laatst bewerkt:
Het is W98 en niet de SE. Echter we willen geen format C doen, omdat alle bestanden anders weg zijn. Ik heb op een andere pc (dezelfde W98) een opstartdiskette gemaakt in Windows en die gebruikt.

Jane

Dus je Wil W98 over W98 zetten.
Daardoor zullen alle fouten er niet worden uitgehaald en programma's die nu zijn geinstalleerd zullen ook wellicht niet meer werken doordat ze niet meer in het register vermeld zullen staan.

Ik wilde W98 er nieuw opzetten omdat de pc zei dat Windows opnieuw geinstalleerd moet worden. Dus dat heb ik geprobeerd. Als je Uninstall gebruikt moet je dan c:\uninstall doen of a:\uninstall (dit werkte niet omdat het niet op de opstartdiskette staat) daarmee kon je dus W98 verwijderen van je computer volgens de help van de diskette (maar ik had eerst SYS c: gedaan, dat moest eerst voordat je Uninstall deed). Daarna was mijn idee om W98 er weer opnieuw op te zetten.

Jane

Gewoon opstarten met win98 opstartdiskette dan format c: en daarna windows98 opnieuw installeren moet lukken.

Maar dan ben ik alle gegevens kwijt! Ik begin nu door te krijgen dat er waarschijnlijk niks meer te doen valt dan format c:\ en alle bestanden veilig te stellen op diskettes in Dos. Of heeft iemand nog een suggestie?

Jane

Uiteindelijk heb ik via DOS nog wat foto's, documenten en Girotel data kunnen redden. Daarna hersteldiskette en reservekopie erin gedaan opnieuw opgestart en jawel hoor hij blijft weer hangen met opstarten van W98. Is helaas niets meer aan te doen, HD is kapot en niet meer te redden, want er zitten allemaal beschadigde clusters op. Ik zal de vraag als opgelost neerzetten.

Groeten van G.I. Jane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan