W98 pc negeert beveiliging XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanegrey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
Ik heb een netwerkje met een stuk op wat computers, zowel XP als W98 pc's. Een van de W98 pc's is niet met een wachtwoord beveiligd, en als het kan wil ik dat ook graag zo houden.

Alle bestanden waaraan gewerkt wordt, staan op een XP-machine, noem deze voor het gemak maar SERVER. Op de server heb ik gebruikers aangemaakt, met wachtwoorden en verschillende gedeelde mappen waar verschillende gebruikers wel en niet bij kunnen. Op de XP-machines die verder in het netwerkje hangen werkt dit zoals het moet, als ik bv. op mijn XP-pc zonder wachtwoord aanmeld, en ik wil een bestand uit een gedeelde map op de server openen, dan vraagt hij keurig om gebruikersnaam en wachtwoord zoals die op de server zijn ingesteld.

Probeer ik echter vanaf de W98-pc een bestand op de server te openen (ben als gebruiker aangemeld op de W98-pc, maar zonder wachtwoord te hoeven invoeren) dan kan ik rustig alle mappen en bestanden die gedeeld zijn openen, zonder dat ik een wachtwoord hoef in te voeren.

Nu heb ik ergens gelezen dat W98 niet zoveel kan met de beveiligingsinstellingen van XP, maar dit lijkt me toch al te sterk. Is er een manier om op de W98-pc aan te melden zonder wachtwoord, en dan toch niet de gedeelde bestanden zomaar te kunnen openen op de server? Dus dat ook daar dan gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd

Gr, Zane

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan