w98 vraagt na crash om registratiecode en slaat vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkmania

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Berichten
6
Ik heb windows 98 second edition met nieuwste updates.
Het volgende probleem is al een paar keer gebeurd:

Hij slaat vast (reageert helemaal nergens op)
Ik moet serial opnieuw invoeren als ik opnieuw opstart.
Dan geeft hij een fout van Internet Explorer en slaat weer vast.
Via dos schijfcontrole uitgevoerd, geen fouten gevonden.
Het enigste wat helpt om windows weer aan de praat te krijgen is alles van de harde schijf afhalen en opnieuw installeren.

Door wat kan dit probleem zijn?

Windows 98 second edition
40 gb maxtor harddisk (7.200t - ata-133)
128 mb ram geheugen
bestands systeem 32 bit
virtueel geheugen 32 bit
 
Dat deed mijn pc dus ook; of feitelijk doet ie nog steeds... Ik snap er geen fluit van...Ineens slaat ie vast; ik start hem terug op...Komt er plotseling een ongekende virus-scanner op, die ik wegklik en BANG alles pottentoe...Opnieuw opstarten, vraagt ie ineens de registratiecode. Ik geef em in; en dan volgt er deze foutmelding:

Explorer heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module EXPLORER.EXE op 0167:00402541

En dat blijft hij nu geven met als gevolg dat ik niets meer kan doen: geen startmenu, geen pictogrammen, geen internet...NIKS computer loopt normaal totdat hij dus op het bureaublad alles moet laden, dan slaat hij vast en kan ik niets anders dan opnieuw ctrl. +alt +del

:8-0:

Hoe heb jij het opgelost ?
 
tot nu toe geen crash gehad..
heb avg virusscanner (gratis te downloaden, ff zoeken via google) en laat hem elke dag ff scannen.
volgens sommige zou het een bootvirus zijn.
 
Maar ik geraak niet meer op internet, aangezien ik niets kan aanklikken...het lege bureaublad u know... Zo hulpeloos...oh nee ! Ik kan dus niets downloaden, ik kan ook niet scannen voor adware of spyware...ik kan maw in windows zelf niks...
TENZIJ er een manier bestaat om toch iets te doen ??
 
alles erafgehaald en opnieuw geinstalleerd en sinds ik nu virusscanner heb en elke dag laat lopen nog geen crash gehad.
 
ahzo, en hoe heb je er dan alles afgehaald en opnieuw geïnstalleerd ? vanuit DOS ? hoe gaat dat in zijn werk, want ik ben alles behalve een expert...

Alleszins bedankt al.
 
ik heb het gewoon via de installatie cdrom en diskette gedaan en dat wijst zichzelf uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan