W98 - Wxp

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sus

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Ik verdeelde destijds mijn HD in 4 partities. allen Fat32
Op mijn huidige C schijf staat nu nog steeds W 98, terwijl ik op mijn D schijf XP installeerde.
Momenteel heb ik een dus dual boot. Die Xp bevalt me wel en ik denk er sterk over om die C schijf dan maar te gaan formateren .
Moet ik daarna die XP weer verplaatsen naar de C schijf ivm het opstarten of kan alles op de D schijf blijven??
Dien ik de partities om te zetten naar NTFS of blijven ze beter in Fat32??

Maak het jezelf niet moeilijker en laat XP op de D: partitie staan. Verplaatsen is gewoonweg ondoenlijk omdat je alle verwijzingen in het register moet aanpassen.

Je kunt alles op FAT32 laten staan, daar is niets mis mee. De C: partitie zou ik niet formatteren, je bent dan namelijk belangrijke bestanden voor XP kwijt.

Je kunt wel alle mappen (Windows, Mijn documenten, programma files enz) gewoon weggooien, uiteraard nadat je de belangrijke documenten enzo naar een veilige plaats hebt gekopieerd.

Op de C: partitie vind je een bestandje dat boot.ini heet (als je het niet ziet is het verborgen, geen probleem). Via dat bestandje kun je de verwijzing naar windows98 verwijderen. Maak voordat je wijzigingen doet een backup van dit bestandje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan