@Ellasar
Ja dat is idd jammer dat de 64bit versie nog niet zover is ,en andere kant ook een sandbox heeft zijn limitaties.
En dacht idd aan
Virtual PC 2007 als een gratis tooltje maar zo op de van 120 dagen met de zelde virtual machine te werken is niet de bedoeling en zal ook dan niet werken.
Wat ze nou doen is dat je voordat je op het internet gaat een compleet virus vrij virtual pc installeerd precies zo als je hem hebben wil ,daar maak je dan een stuk of 3 copy's van en zet je ergens op veilige plek neer.
Je zorg dus er voor dat van iedere soort van virtual pc configuraties die je gebruiken wil maar 1 van in bedrijf heb en daar ga je mee op het internet ,het maak niet uit wat voor sites je bezoek ook al weet zeker dat malware zal oplopen.
Want daarna als klaar bent met het internet verwijder je gewoon die virtual pc en gooi je weg ,en gebruik je de volgende copy van die virtual pc en maak je steeds weer een malware vrij copy van die je bij jou op een veilige plek heb weg gezet.
Zo geef je ze niet de kans dat er na een herstart iets geinstalleerd word en geef je niet de kans dat er persoonlijke en of gevoelige gegevens van je door ze op het internet word verstuurd die gebruik je naruurlijk niet in je virtuele pc's en als dat dan toch een keer nodig blijkt te zijn dan verwijder je die viruele pc meteen daarna om dan weer met een schone of met copy ge-update malware vrije installatie te beginen ,en je geef ze dus ook niet de tijd om info over je te verzamelen en te versturen.
@ReneDirks
Meschien kom ik iets te fel over maar zou het niet weten hoe ik andres moest beginnen.
De zwakste schakel die er is en altijd wel zal bestaan is de mens zelf die achter de pc zit hoe dacht je anders dat mogelijk is dat grote bedrijven die een vermogen uitgeven er nog steeds last van hebben.
En 1 van die dingen is nou net dat blindelings van iemand iets aanneem dat aan iedereen gaat adviseren zonder de feiten kennen en verkeerde instelling over een programma niet duidelijk kan maken omdat er dan niks is om het te onderbouwen.
En zelf dan is het nog lastig genoeg ,vroeger praatte ik niet maar leerde me zelf aan hoe die script kiddy's kon terug pakken die mijn pc gekraakt hadden en daardoor met een gemiddelde van 6 herinstallaties per toch vrijwel meteen weer vol malware stond die geen enkele av-bedrijf kende.
Dat is dus een gebrek aan kennis en informatie en zo heb ik ze ook allemaal terug gepakt door vaak een service te gebruiken waarvan microsoft op dat moment al 7 jaar van dat potencieel security probleem op de hoogte maar bleef die kennis en informatie negeren (de service dcom).
Het gebruik maken van de vaak niet kwaad bedoelde menselijke zwake eigenschappen staat tegenwoordig onder een naam bekent met name door iemand die het als aanvaltechniek gebruikte voor dingen als diefstal en ook groote bedrijven kraakte waardoor hij nu geen mobiele telefoon en geen computer meer hebben en bedienen.
En als je vroeger ook zo praatte terwijl ik toen nog hierover moest leren dan heb ik een hele grove fout gemaakt door je zo erg te onderschatten en schaam me dood.
Maar als het vorm van onbegrip is aan weerskanten ik niet hoe en jij wat dan gaat om het punt een gevoelige opstelling voor de techniek
Social engineering.
Die is man die er zo bekent mee geworden is heet dan ook
Kevin Mitnick en door zijn boek
The Art of Deception te lezen zal meschien beter kunnen begrijpen dat ik probeer duidelijk te maken altijd gaat om de mens en zijn manier waarop en waarvoor de computer word gebruikt.
Om dan duidelijk te maken dat er nooit een anti-virus zal bestaan die je een totale veilig kan bieden.
Dus voor de ene persoon is de beste nog niet goed genoeg en de andere persoon is lichte gratis anti-virus ruim voldoende.
b.t.w: Ik vind bier helemaal lekker.
@dikkie dik20
Daar heb je ergens ook wel gelijk in ,maar dat doet iedere betaalde versie ook ,en dat ligt ook weer ergens.
Maar als het gaat om echt belangrijke (zakelijke) gegevens dan moet bij je zelf eerst goed afvragen hoeveel er bij je te halen valt en moet er vanuit gaan dat een ander altijd weet.
Met die instelling kun pas voor je zelf gaan inschatten waar ergens voor het nivo van een basisbescherming ligt.
Maar verzeker je heb niet genoeg aan aleen een anti-virus en ook niet aan een internet security pack als je het reeel vind dat ze het komen halen.
Een anti-virus loopt namelijk altijd achter de feiten aan ,en de dingen gaan nu anders dan vroeger het is vaak niet meer kennis wat aanzet is maar geld verdienen.
De codes kunnen ze dan kopen waarbij coders ook een 100% garantie geven dat geen enkele av ze zal oppikken als 1 is die het wel kan word de code weer aangepast.
Dat zijn bedrijven en criminelen die dat soort codes kopen ,voor bedrijven gaat het dan in de regel om spyware en popups en zijn niet op je bankgegevens uit ,voor die criminelen ben je niet rendabel,en die daarvoor achter de botnets zitten richten zich op online bedrijven.
In zover de maximale waarde die je met een dosis fantasie maar aan zo'n tabelletje kan geven.
Want tenslotte zit de angs om je belangrijke zakelijke gegeven niet in dat gene wat algemeen bekent is maar in dat wat je niet weet.
Het gaat dan ook om wat algemeen bekent is omdat een anti-virus bedrijf hun betaalde software pas gaan aanpassen als een bepaald aantal van pc's bij hun bekent zijn dat die zijn geinfecteerd ,de soms dagelijkse updaten van de viruslist en soms de mogelijkheid van verwijderen zijn in regel varianten op de al vaak wijd bekekende codes.
Als je dat duidelijk is dan kun je voor zelf gaan uitmaken wat nu minimale waarde van een anti-virus software voor je moet zijn en wat hij moeten kunnen.
En dat is normaal gesproken niet meer dan dat hij je verteld waarmee je geinfecteerd bent ,want als weet kun gaan zoeken naar informatie waar geregeld gratis verwijder tools voor zijn gemaakt.
Maar computer security is zeker voor iemand die overdonderd word door wat er zo onverwacht met het internet allemaal mee komt om daarna platgewalst te worden door de marketing methodes van anti-virus software bedrijven ,een zeer complex onderwerp.
En beginnen met de infomatie die afkomstig is van anti-virus bedrijven die gaat over hun software is de slechte start je kunt maken om je zelf aan te leren hoe de beveileging het beste kunt aanpakken ,zij gaan je niets iets vertellen waardoor hun eigen software overbodig kan worden en inkomsten verliezen maar doen dat wel anders om.
Ik kreeg van de web-site op het pentagon die toen informatie over de trojan sub7 had de tip om op de site van
Steve Gibson te beginnen.
Hij geef je gratis heel veel info en gebruik ook de portscanner om je pc te testen.
Een goede site met tips,truuks,hacks,tweaks,tools en links over alles en nog wat is deze
http://www.mdgx.com/
kijk daarvoor op die site meteen waarvan namen hieronder staan ,anders ben meschien op die site zo maar een paar uur aan ronddwalen.
Virus Alerts + FREEware Anti-Virus Tools
FREEware Firewalls + Anti-Spyware
Internet Security + Traffic Resources
Deze uitleg wat kunt doen met gratis tools gaat meschien iets te hard maar de links en de tools zijn meschien wel intresant.
Advanced malware analysis and forensics using virtualization and free tools
Voor als het nou om zoiets te gaan doen je totaal onzinnig en nutteloos lijkt ,hier een actueel voorbeeld waar het meschien ook van nut het zelf kunnen ,maar het gaat me eigenlijk om microsoft (security essentials en niet om avg) lees dit maar eens.
Tracking down those XP crashes: Could the cause be malware?
Ze reageren binnen 25minuten op deze manier
MSRC
Dit is blog op technet het meeste wat daar tegen zal komen is bedoeld voor it professionals.
De opmerking van Ed Bott "the issues identified here are real" zie ik bij Jerry Bryant nergens een bevesteging van staan maar wel een bevesteging dat het niet word uitgesloten op een manier van er geen weten maar wel een besef dat het die richting uit zal gaan.
Bij post van Ed hebben we de bekende anti-virus NORTON waar je ook nog voor moet betalen met verhaaltje uit December 2009.
Waar dit mooi weer gevalletje 2 zegt ik heb het gefix om daarna de pc niet op te kunnen staren.
Ze kunnen het wel met naam gaan opnoemen wat dus betekend dat voor december 2009 ook al bekend was en nu paar maanden is het probleem er nog steeds.
Ik heb norton nooit andres gekend als precies zo.
Maar Jerry van microsoft moedig toch aan de gratis Security Essentials te gebruiken.
Als je op voorhand al weet dat je anti-virus van het bedrijf waarmee te maken heb met security waarvan je weet dat het alleen basis dus minimaal in zijn kunnen is en daardoor het ook zeker tegenover een betaal versie zal afleggen ,nou comdie aan het opvoeren of ?
Kun je deze anti-virus gaan vergelijken met betaal versies !
Ik heb hem zelf niet getest maar heb het al wel gedownload kwam ergens wel tegen dat hij met een slecht register in problemen kwam en dan overleefd hij mijn manier van testen niet.
Ik vind het belangrijk dat de anti-virus blijft werken in een omgeving vol problemen want aan mooi weer scanners heb ik niks ,als nou gefecteerd bent werkt je besturingsysteem vaak niet meer goed en ander software gaat dan ook falen en als je anti-virus dat ook nog er bij gaat liggen dan blijft weinig over het redden kan.
Deze anti-virus is pas net uit de beta status maar kan nog wel eens hele goede scanner worden.
Nou nog iets tegen spy-ware ,iets simpels je blok ze met je host file ,begin hier lezen en je kunt het in 5 minuten
What is a HOSTS file?
Ook nog een paar netwerktools ?
Top 100 Network Security Tools
Mark Russinovich's
Geen idee of je die naam bekend voorkomt ,ik lees altijd graag posting op zijn blog en forum ook toen hij nog sysinternals had.
Deze man poste aantal terug dat hij naar een cd wou luisteren en daar zijn pc voor gebruikte en iets zag wat hem niet lekker zat ,en moest eerst een tooltje in elkaar knutselen om er bij te kunnen en nog iets om achter een naam van wie daar nou achter zat ,die naam is sony en wat hij vond was een rootkit en dat tooltje is de
RootkitRevealer.
Volgens mij heeft dat vrouwtje wel gelijk hoor ,de beste dingen zijn gratis.