Waar bevindt zich de afbeelding van het opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
27.152
Wanneer ik mijn PC met Vista Ultimate opstart (unattended, dus aangepaste versie) krijg ik allereerst het opstartscherm te zien met een fraaie afbeelding die ik graag als bureaublad zou willen hebben.

Alleen... waar is deze afbeelding te vinden in Vista?
 
ik zou normaal gewoon zeggen gewoon bij in je map afbeeldingen van windows zelf maar ik denk niet dat deze daar tussen stond.
Ik ben nu niet meer op vista bezig dus ik kan het niet meer checken maar er zijn nog wallpapers aanwezig in je vista die niet in de map afbeeldingen bevinden...
Als ik mij niet vergis c:/windows en dan krijg je een heel aantal mappen. ik denk dat het een van de onderste mappen was maar ik kan nu dus niet checken hoe deze heette:confused:
 
Bedankt maar.... daar schiet ik niet zo heel veel mee op....
 
Ik bedoel het scherm dat ik zie bij opstarten, dus bij aanmelden
 
Bedankt, maar die bedoel ik dus helaas niet, ik bedoel degene waar mijn pc mee opstart
 
Dit was de achtergond hoor, alleen zonder gebruikersaccounts.
Wil je mét gebruikersaccounts ofzo?
 
ja nu snap ik het toch ook niet meer helemaal precies... :confused:
 
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar ik zoek op MIJN computer de locatie waar de achtergrond van MIJN opstartscherm staat...
 
je opstartscherm? je bedoelt toch de afbeelding bij je inlogvensters of heb ik dat mis? want dan had Jerry Schuffus je toch de juiste afbeelding gegeven niet? of moet je gewoon weten waar die zich bij jou dan bevind op je computer en dus niet ergens op het internet...
 
Zoals ik al een aantal keren gevraagd heb: bij MIJ op MIJN computer!
 
en je bedoelt dan toch je afbeelding van bij je inlogvenster hé...
Jah meer weet ik niet dan dat ze op de c-schijf staan in de map windows ... :S gebruik effe de zoekfuntie van windows om afbeeldingen dan daar te zoeken en mss vind je ze dan wel
 
Hey,

Het login scherm is geen standaard afbeelding. Maar het in een samenstelling van afbeeldingen.
Volgens mij kun je dan bestand zo niet vinden maar zit die in een .exe bestand verstopt.
Je kunt met resource hacker afbeeldingen uitlezen, maar ik denk niet dat je m vind.

Misschien kun je contact opnemen met de maken van de unatended dvd? Anders weet ik het ook niet...

Succes,
Mathijs
 
Laatst bewerkt:
Misschien vindt je 'm wel op de Vista (unattended) DVD, zal even zoeken zijn, maar als je 'm zo graag wilt hebben is 't te proberen:D
 
Hey,

kijk eens op deze pagina:
http://spikex.net/blog/2007/07/18/change-login-background-in-windows-vista/

Daar staat hoe je de afbeelding uit het login scherm kunt halen.
Mogelijk kun je op deze manier ook jouw achtergrond eruit halen.

Ik zal de stappen even wat makkelijker beschrijven:
1) Download ResourceHacker
2) Uitpakken en start ResHacker MET administrative rechten!
3) Open het bestand C:\Windows\System32\imageres.dll met resource hacker
4) Aan de linkerkant staan nu afbeeldingen. Klik hier op Image en dan 5036
(De verschillende nummers hier zijn de verschillende resoluties. 5036 is de grootste. De andere grotes staan op de pagina die ik zojuist heb gegeven.)
5) Klik nu op het menu Action
6) En dan op Save [IMAGE : 5036 : 1033] en sla de afbeelding ergens op.
(De 1033 kan anders zijn bij een andere taal als nederlands)

En je hebt de afbeelding.:thumb:

Maar verwijder niks uit het bestand! Afsluiten en zeker NIET opslaan.

Succes,
Mathijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan