Waar BIOS?

• Onderwerp starter Onderwerp starter BFG5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BFG5

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
he jongens ik heb een vraagje waar kan je je BIOS vinden en hoe werkt het:confused:

beadnkt he.

afhankelijk van je bios maar tijdens opstarten herhaaldelijk op delete drukken.
(das bij mij)

maare wat wil je doen in je bios?

kijke wat mn moederbord is enzo marr wat zie er allemaal in dan
ik had gehoord dat voor dat je gaat overklokken daarna je bios trugzetten
weet jij er wat van?

bedankt:thumb:

weet wel wat ja maar als jij niks weet over je bios zou ik er maar van af blijven.

info over je pc zijn ook andere manieren voor

he
ik zt net wat te klooien met clockgen viel die opeens uit eerts blauw scherm schrokme dood:eek:
maar ik ben er wweer ik weet niet of ik um nou overgeclockt heb of niet waar kan je dat xzien dan ?

pfff ga nog ff door en je pc kun je weggooien.

maar goed kijk eens bij of je alles weer op "default settings" kunt zetten in het exit menu.
of iets van "set defaults"

dan exit met save

ja wat denk heb ik nog opgedrukt ook pfff geluk;)

maar uh kijk hij was iets van 2300 ofzo en nou staat hij nog steeds op 2500 van daarnet is ie nou overgeclockkt of niet en ff vraagje waar ken je temps van alles zxien

bedankt, :thumb:

wat staat op 2500???wil je echt je bios weer resetten haal dan moederbord batterij er een tijdje uit

en je themps?kijk eens of je een menu'tje hebt van harware monitor ofzo

oa pcwizzard kan ook themps meten
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

mhz denk ik dan dat die 300 omhooog is gegaan ok kijk ff op pcwizzard
bedankt

* Ziet het nut van overclocken niet echt in... je pc wordt er opden duur langzamer van want alles wordt warmer.. tot het begeeft..
:confused:

Niet in knoeien
Haal batterij eruit voor een tijdje dat alles normaal is

Als alles werkt, blijf er dan af...

ja maar mn processor is veel te laag dus je bedoelt gwoon nieuwe kopne (CPU)

ok zal erover denken:)

he bedankt allen

he jongens ik heb ut al gezien ik heb um over geclockt:D

aleen hij is 44 graden mn CPU is dat normaal en mn GPU is 55 graden

Die jonge vraagt info over overklokken, wrm zegt iedereen dan niet doen punt.
Als je dat wil doen, moet je veel lezen, moet je het voorzichtig doen, dwz per Mhz overklokken en geen 200 ineens:rolleyes:, je temp in de gaten houden met wizardpc, speedfan of dergelijke en dis ook voldoende koeling voorzien, wat dat is DE sleutel bij overklokken, de temperatuur zorg dat die stabiel blijft test ze na elke poging om te overklokken en zeker op stress, doe dit door een zwaaaaar programma te draaien enige tijd en hou de temp in het oog. (geen zwaar programma, gebruik da spele.nl, en speel torenverdedigen (onslaught) tot je in lvl 300 bent dan is je cpu wel even bezig)
Zorg ervoor dat je het met een pc doet die eigelijk niet echt gebruikt wordt, want er zit een dikke kans in dat hij om zeep is. AMD raadt zelf aan om de cpu te overklokken dus heb je amd of intel.

Maar het blijft mij wel een vraag wrm je wil overklokken als je nog niet weet hoe je in de bios moet geraken.

Heb je veel gelezen en heb je de nodige programma's en je hebt hem een deel overklokt dan kan je nog met je voltage gaan knoeien om nog een stapje verder te gaan, mss je geheugen overklokken, er is maar 1 methode om dat te leren en dat is lezen, lezen, lezen en natuurlijk (op een oude pc) proberen.

(tip: je hebt op dit forum ook een deel om over overklokken te spreken en te vragen)

Laatst bewerkt:
ja joh k heb ut gedaan met een programma serieus van 2300 mhz naar 2500 mhz en mn cpu is dus ong 8 graden gestegen maar ik heb ut nog niet met een zwaar programma geprobeerd, maar als hij 44 graden is kan ie nog wel iets hoger, maar weet je wat het gwoon is mn voeding heeft te weinig watt (230)voor overklokken dus hij gaat eerdaags stuk of gwoon en nieuwe voeding kopen bijv VAN 500 WATT ofzo
ik weet alleen niet hoe het zit met die voltage maaar dat ga ik wel ff leze he bedankt allemmaaal

voor jullie waarschuwingen enz.
jullie zijn top hiero man
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan