Een stel leuke argumenten !
En dan wel zonder ook maar enige kennis van EFI te hebben die vind ik zelf namelijk altijd de leukste en kan maar één keer wat op zich zelf een uniek moment is ,want heb hier nog nooit van gehoord.
1, Iedere verandering is nog lang geen verbetering.
2, Aan het oude BIOS is al veel meer tijd en aandacht besteed en daarom verder ontwikkeld dan het nieuwe EFI die in de kinderschoenen staat en last van de kinderziektes kan hebben die daar normaal gesproken bij horen.
3, De fabriekanten voor wie EFI van bedoeld zal zijn moeten zich eerst overtuigen van het nut ,betrouwbaarheid en de toepassing van deze techniek in balans met het kosten plaatje om de overstap verantwoord aan te durven.
4, Waarom iets wat goed is gaan vervangen door iets wat zich nog moet gaan bewijzen ,een risico factor.
Dat is voor mij al genoeg om voor iedere nieuwe techniek het terug te brengen naar back to the basics en van daar uit de kennis op te bouwen en niet van dit argument ,dit systeem is op meerdere gronden handiger en sneller dan BIOS.
Wat mij meteen het antwoord geeft op de vraag die me zelf met zo'n argument altijd ga stellen waarom als dat een feit zou het nog niet in de mainstream van de gebruikers zit want dat had me altijd op moeten vallen.
Geen idee of je dat met leuke argumenten bedoelde ben benieuwd.
Ga ik nu even bij Intel rond neuzen.
edit:
Meer intresants als deze regel zie ik niet en dat is UEFI en ik gebruik een bootloader die aan de hand van de bios configuratie de betreffende partitie opstart waar een besturings systeem op staat en zie net echt de meerwaarde van deze.
In 2011, the pressure will increase on mainboard and system vendors to support UEFI, as it is and will be the only way to boot from hard drives larger than 2.2 TB. Already internal hard drives with 500, 600 and 667 GB per platter with four or five platters are not currently being produced because of lack of compatibility. With the exponential capacity growth, within two to four years even mainstraim users will be impacted. Alternatively, drives could come on the market which are formatted with 4096 byte sectors, which would extend the limit to 17 TB. However, specific BIOS,
controller firmware and bootloader support is required for booting off of the required native 4096 byte sector drives or arrays.