Waar de (...) is mijn desktop gebleven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MidnightSun

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo :D

Ik heb een probleem.. ik starte vandaag mijn computer op. Alles ging goed tot en met het 'welkom' scherm. Toen werd alles zwart. De muis is er nog wel, maar de desktop, icoontjes, startbalk etc. zijn er niet meer. De enige manier om iets op te starten is door op ctrl alt del te drukken en taakbeheer te starten. Iemand enig idee hoe ik mijn desktop terug kan krijgen?

Ik zou allereerst gewoon systeemherstel uitvoeren.
Als je dan toch in taakbeheer kan moet je gewoon een nieuwe taak openen in het tabblad toepassingen. dan tik je gewoon rstrui.exe in en kies je een herstelpunt van een datum wanneer je wel nog je desktop had.
Voor je taakbalk terug te krijgen moet je explorer.exe ingeven als nieuwe taak.

Voor mij lijkt dit opdat je grafische kaart heeft gefaald moest je probleem nog niet opgelost zijn door systeemherstel.
Of aan een virus of spyware heb ik ook al gedacht, maar probeer eerst eens systeemherstel

Systeemherstel heeft niet gewerkt..
Een virus of spyware zou wel kunnen, ik heb perongeluk op een link in ongewenste email geklikt. Maar ik weet dan niet waarom mijn virusscanner het niet gezien heeft.

als norton antivirus hebt kan ik dat maar al te goed begrijpen :p
Welke antivirus scanner heb je?

Kan je je taakbalk ook niet terug krijgen door explorer als nieuwe taak uit te voeren?

Ik heb avast.. die is normaal heel goed, lol :p

Nope, als ik IE als nieuwe taak invoer is de startbalk er nog steeds niet. Maar als het echt een virus is, is er dikke kans dat k zo windows opnieuw moet installeren, omdat het zich waarschijnlijk gaat verspreiden.

Oooh, bingo! Ik snap nu pas wat je bedoeld.. hehe. Jah jah, nu heb k de balk terug, + desktop :D
Dank je voor je hulp :D

wat had je niet goed door? :D

sorry als mijn uitleg nogal wazig was :o

Kan je mij dan eens zeggen wat je precies gedaan hebt om het op te lossen?
En is je probleem dan ook weg als je opnieuw opstart?

Nou ik was nogal dom door te denken dat je met exploren internet bedoelde, hehe xD
Maar verder heb k eerst explorer ingetypt. Toen kreeg ik de boel weer. Maar als k em opnieuw opstarte was het weer weg. Toen maar een systeemherstel met de vista dvd erin, en terug tot 1 april, toen was alles weer goed. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan