Waar de scripts plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evanna

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2011
Hallo!

Ik heb dus een aantal inlogcodes gekregen in PHP en vroeg me af waar ik al deze codes op m'n web moet zetten.

- beveiligd.php
- check_login.php
- config.php
- login.php
- logout.php
- tabellen.sql

Ik weet waar het voor staat, maar waar in welke mappen moet ik welk bestand zetten?

Er bestaat al een topic over dit onderwerp, maar ik vind het onbeschoft om mijn vraag daar te plaatsen. Buiten dat is deze vraag ook anders.
Houd er rekening mee bij het beantwoorden van deze vraag dat ik de vorige topics al gelezen heb.
Mijn vraag is waar ik de bovenstaande bestandjes in welke mapjes moet zetten :D

Groetjes,

Evanna

Hoi Evanna,
Mijn vraag is over welk CMS dit gaat. Dat kan wel eens verschil uitmaken. ;)

Sorry, van CMS heb ik helaas weinig begrip. :S

Kunt u het op een andere manier uitleggen?
Of moet ik me even bezig gaan houden met tutorials.

Even ter informatie: Dit is een kant-en-klaar script dat ik kreeg.
Hier moest ik het mee doen, maar zo zie je weer dat je dan vastloopt :(

Aha, ik begrijp nu dat je geen CMS ("Content Management System") als Joomla of Wordpress gebruikt, maar dat je een zelfgebakken html-site hebt, waar je met php een beveiligde inlog-constructie overheen wilt zetten.
Klopt dat?

Zo ja, dan moet in dit geval het gegeven paard wel in de bek gekeken worden. ;)
Want in die php-scripts staan allemaal verwijzingen van de één naar de ander, in bepaalde mapjes (die je dan moet aanmaken).
Waarschijnlijk moet je ook eerst zelf een database aanmaken, of een database-beheer programma op de server installeren (als dat er niet al op staat).
En in elk geval je inlog-pagina moet van html-pagina tot .php pagina gemaakt worden, met ook een bepaalde verwijzing naar het begin van het php-inlogsysteem.

Kortom, het is misschien niet zo eenvoudig als het lijkt (het heeft ook alles met de beveiliging op de server te maken); ik heb er geen ervaring mee, anderen op het forum wel.

Dus ik zou beginnen om de gulle gever te vragen waar de gebruiksaanwijzing van zijn/haar script-verzameling te vinden is.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik denk niet dat ik hier uitkom.

Is het noodzakelijk om een gebruiksaanwijzing te hebben?

En nu kan ik me voor me kop slaan omdat ik me nu bedenk dat ik de gebruiksaanwijzing online zag staan, maar de link of de tekst zelf niet heb opgeslagen.

In ieder geval moest ik beginnen met de tabellen.sql die ik ergens moest plaatsen.

Zou het kunnen dat deze mapjes bedoeld waren voor joomla gebruikers? Ik zal het 'm wel even vragen.

Pff, erg verwarrend. Enig idee waar ik een makkelijkere log-in code kan krijgen?
Ik heb geen webwinkel, maar ik wil met deze log-in alleen de pagina waar mijn bezoekers bestanden kunnen downloaden beveiligen.

Aha, ik begrijp nu dat je geen CMS ("Content Management System") als Joomla of Wordpress gebruikt, maar dat je een zelfgebakken html-site hebt, waar je met php een beveiligde inlog-constructie overheen wilt zetten.
Klopt dat?

Zo ja, dan moet in dit geval het gegeven paard wel in de bek gekeken worden. ;)
Want in die php-scripts staan allemaal verwijzingen van de één naar de ander, in bepaalde mapjes (die je dan moet aanmaken).
Waarschijnlijk moet je ook eerst zelf een database aanmaken, of een database-beheer programma op de server installeren (als dat er niet al op staat).
En in elk geval je inlog-pagina moet van html-pagina tot .php pagina gemaakt worden, met ook een bepaalde verwijzing naar het begin van het php-inlogsysteem.

Kortom, het is misschien niet zo eenvoudig als het lijkt (het heeft ook alles met de beveiliging op de server te maken); ik heb er geen ervaring mee, anderen op het forum wel.

Dus ik zou beginnen om de gulle gever te vragen waar de gebruiksaanwijzing van zijn/haar script-verzameling te vinden is.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ik heb na goed zoeken toch wel aanwijzingen gevonden. :)

Namelijk inlogsysteem php mysql.doc en bestand.doc

Ik kan ze vreemd genoeg niet openen. Hij installeert dan Microsoft Proffesional Plus 2010 en geeft daarna de foutmelding: Kan lettertype niet registreren Fout 1907.

Daar hebben we dus ook niets aan :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan