Waar defragmenteren jullie mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi,

Er zijn diverse programma's om mee te defragmenteren. Voorbeelden hiervan zijn Diskkeeper en Norton systemworks.
Welke gebruiken jullie en wat zijn de voordelen (als die er al zijn) of gewoon XP laten defragmenteren??

Raymond

gewoon lekker met XP zie het nut niet in om allerlei verschillende software te installeren en ja norton diskdokter zal best beter zijn.

Helaas zo be it ;) als mij pc me te traag wordt doen we een format en zetten we het ghost file terug :D

Geen extra tools om te defraggen.

Dus de windows defrag gebruik ik

Precies, niet teveel extra programma's. En traag worden.....meestal houdt mijn windows installatie het wel een paar jaar uit zonder traag/instabiel te worden.
Het register maak ik regelmatig zelf handmatig schoon.
Je gaat in je auto toch ook geen ander merk motor monteren omdat die toevallig beter loopt?

Ja ik ook met xp als je dat regelmatig even doet dan duurt het niet eens zo lang.

Mijn idee ook hoor maar ik wilde toch eens peilen hoe "men" er over dacht. Ik gebruik ook altijd XP dus dat blijf ik maar gewoon doen.

Thanks luitjes:thumb:

Defragmentatie programma van XP zelf.
Net zo als Tazman een Ghost image terug zetten, als het echt niet meer lekker loopt.:)

Geen defragmentatie... alleen maar ghost/herinstallatie.
Defragmenteren duurt 2 uur ... ghost (maximaal) 1 uur :)

Natuurlijk wel een juiste partitie indeling waardoor de fragmentatie tot een minimum beperkt blijft door data/downloads/systeem/programma's te scheiden.

Bij Win98SE: Newdefrag! Schijnt uit WinME afkomstig te zijn en is, vergeleken met de originele Win98SE defragmentatie, vele malen sneller. Ik gebruik het al jaren. Staat trouwens ook op mijn homepage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan