Waar dienen Bits voor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klinac

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
hoi,

ik heb een vraagje waar dienen bits voor van een videokaart want ik zie dat sommige 64 hebben en sommige 128 of 256 waar dient dat voor ?

Ik denk dat je "bytes" bedoelt... of zelfs Megabytes...[MB]?
64, 128, 256 MB is de hoeveelheid geheugen die op de videokaart zit.... en de regel is simpel: hoe meer, hoe beter.... zeker als je een "gamer" bent.........

Het aantal bits geef weer hoeveel data het geheugen per seconde kan verwerken, Hoe hoger hoe meer data er verwerkt kan worden, we zitten ondertussen al aan 384 Bits ;)

maar nu weet ik nog niet waar ze voor dienen ?

hoe meer MB's toch hoe beter de grafische prestaties ?

maar ik weet niet alleen waar die bits voor dienen sommige kaarten hebben 128 bits kun je daarmee dan gewoon de nieuwste spellen mee spelen of niet ?

Heb je het nu over de hoeveelheid geheugen in MEGABYTES of daadwerkelijk over de BITS. Waarvoor de BITS staan vind je in mijn eerste antwoord. De snelheid van een kaart heeft meer met de bits te maken dan met de hoeveelheid megabytes. Veel megabyte heeft alleen nut als je op hoge resoluties speelt. 128 bits is wat aan de oudere kant en of je daar mee vlot de nieuwste spellen mee speelt.... betwijfel het. Heb ookal vermeld dat we nu aan 384 bits zijn dus 256 bits is toch zeker aan te raden voor nieuwere games

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan