Waar drivers opgeslagen in WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.

TitaniumPrelude

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2002
Hallo,

Weet iemand waar de drivers van hardware in Windows XP staan opgeslagen.
mijn hardeschijf is gecrasht en kan hem nog uitlezen maar functioneert niet meer als ik hem terug in de computer stop. nu mis ik de drivers van wlan en bleutooth. die bij acer staan functioneren niet.

Groet

Doe het volgende:
1. Achterhaal de zgn. PCIID van de 2 apparaten die het nu niet doen:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
(Apparaatbeheer dus).
Dubbelklik per stuk op de 2 apparaten die het nu niet doen, ga naar tabblad Details, en schijf de VEN_XXX, DEV_XXX en evt. ook SUBSYS_XXX codering op.
2. Ga naar de Windows map op de gecrashte schijf, ga naar de submap Inf, en doe daar een zoekopdracht waarbij je zoekt naar alle .INF bestanden waar DEV_XXX id in voorkomt van een van de 2 apparaten. Kopieer de gevonden .INF bestand(en) naar een aparte map op de 'normale' schijf. Kijk vervolgens in dat .INF bestand welke driver geïnstalleerd is (.SYS bestand(en)), en zoek die dan op op de 'oude' harde schijf (meestal in de submap System32\Drivers van de Windows map). Kopieer die bij die aparte map met .INF bestand(en) erbij.
Doe dit voor beide apparaten.
Ga dan in Apparaatbeheer, dubbelklik het apparaat waar de problemen mee zijn, kies Installeer Driver (of Update Driver, wat er ook maar staat), kies zelf zoeken etc. totdat je kunt bladeren. Blader naar die aparte map met .INF bestanden en de drivers.

Hopelijk werkt dit dan.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan