Waar een SSD disk te plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eus18

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Berichten
175
Ik ben in het bezit van een ASUS P8P67 B3 Revision - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket.
Daar zitten nu 2 Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB in die aangesloten zijn op de Intel P67 Serial ATA 6.0 Gb/s connectors.
Nu overweeg ik een Crucial BX200 240GB aan te schaffen.
Ik heb hiervoor de volgende vragen.
Kan ik deze SSD naast de 2 andere harde schijven plaatsen en zo ja hoe kan ik ze het beste aansluiten?
De SSD en 1 Samsung op de Intel P67 Serial ATA 6.0 Gb/s connectors en de overgebleven Samsung op de Marvell Serial ATA 6.0 Gb/s connector.
Of alleen de SSD op de Marvell Serial connector.
Of juist beide Samsung harddisks op de Marvell en alleen de SSD op de Intel P67 connector.

Ik hoor graag wat de beste optie is.
Alvast bedankt.
 
De SSD op de grijze SATA 600 poort en de andere schijven op de blauwe SATA300 poorten.
Het is nl. zinloos om een SATA300 schijf op een SATA600 poort aan te sluiten, daar wordt de snelheid niet hoger door.
 
De blauwe poorten zijn in gebruik voor Sd cardreader, DvD drive, USB aansluitingen.
Wat kan ik het beste doen?
 
SATA in gebruik voor Sd cardreader en USB aansluitingen.
Mijn cardreader maakt gewoon gebruik van een usb-header op het moederbord...en USB aansluiting die aan een SATA-poort hangen moet je me toch eens uitleggen..?
 
We hebben het over sata poorten, daar zit geen cardreader aan, die zit aan de usb en wat je bedoeld met die usb ontgaat mij.

Je hebt 2 6 GB en 4 3 GB sata connectors, lijkt mij genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan