Waar en onwaarheden aansluiten TV op notebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorrit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Beste mensen,

Graag wil ik mijn notebook aansluiten op mijn TV. Mijn TV is 5 jaar oud en heeft alleen een scart en een antenne aansluiting. Mijn notebook is 2,5 jaar oud en heeft een s-video uitgang. Ik heb vervolgens een kabel gekocht met aan de ene kant een s-video aansluiting en aan de andere kant een scart aansluiting. Ik krijg het beeld van m'n notebook op mijn TV, maar in zwart-wit. Na raadpleging van diverse fora met oplossingen zie ik door de bomen het bos niet meer. Het schijnt dat mijn scart aansluiting dan geen RGB signalen doorgeeft o.i.d. Ook mijn videokaart instellingen PAL B staan goed ingesteld.

oplossingen die genoemd werden maar niet op mij van toepassing zijn:
- omzetten naar composiet --> ik heb geen composiet aansluiting op mijn tv.
- solderen op de juiste pinnen van de scart --> heb geen soldeerbout en ik waag me er gewoon niet aan.

Nu heb ik de vraag gesteld aan een onderdelen site en zij kwamen met de volgende oplossing:
"Dat werkt niet met alleen een stekkertje.

Neem deze:
N.SCART 56G* - Scart Verloop Stekker - ? 2.00 inclusief BTW
Scart naar S-VHS, audio ( 2x tulp ) en video ( 1x tulp ). Is als Scart
ingang en als Scart uitgang te gebruiken, omschakelbaar, verguld.

En wat losse kabeltjes." -->hieronder een link naar een plaatje.

http://www.elektronica-online.nl/productimages/1987.jpg

Kan iemand mij zeggen of dit wel zou werken? Of kan iemand mij vertellen wat ik wel kan doen? Kan ik mijn notebook eventueel op de antenne ingang aansluiten?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Er is een goede kans dat deze kabel werkt [voor het BEELD]... op een VGA stekker [d-sub] zitten ook rgbhv signalen, precies zoals op een scart.......
Waarom "goede kans" en niet "ja dat kan".... op sommige tv's zitten op de scart ingang filters die het aangeboden signaal als dit boven de 15 kHz komt blokkeren..... en op vga connectors is 30 kHz niet ongewoon [is afhankelijk van de resolutie instellingen van het beeldscherm...]

Je moet wel een extra geluidskabel hebben..... op een d-sub zit geen geluid....... dus DEZE kabel [op de foto], waar geen connectors op zitten om geluid toe te voegen, werkt dus maar "half" ......

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk via een aantal computerzaken bij okaphone terecht gekomen. Oplossing was eigenlijk enorm simpel.

Eerst het signaal omzetten met een s-video stekker naar composiet, vervolgens met de composiet stekker naar een omzetter van composiet naar scart. Schitterend kleurenbeeld is het gevolg!

ErpCity, iig bedankt voor je reactie!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan