waar gaat mijn schijfruimte naartoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo alle helpers op dit forum!

Ik hoop dat iemand mijn toch met dit probleem kan helpen... :(

het zit namelijk zo. wanneer ik alles optel in de c-schijf kom ik zo'n 52Gb uit.
Maar de c-partitie is zo'n 69Gb groot!(ik heb die waarde niet gekozen :P)

Waar gaat mijn schijfruimte dan naartoe als ik nog maar 6Gb schijfruimte over heb?:mad:

ccleaner al gedraaid maar dat verhelpt ook niets...
defragementatie heb ik ook uitgevoerd
een opnieuw opgestart na dit alles ook.

dan kom ik nog zo'n 10Gb tekort hé (zie mijn bijlage)
Is dat iets dat windows gebruikt of acer?
de recovery partitie??? :confused:

Bijlagen

• schijfruimte.jpg
    schijfruimte.jpg
    86,3 KB · Weergaven: 87
Je bent ruimte aan Pagefile.sys(virtueel geheugen) en waarschijnlijk systeemherstel punten en Hybernate.sys kwijt.

ja, hybernate heb ik zien staan...
dat was zo'n 2Gb

waarom worden die "bestanden" dan niet meegerekend?

ik zal dan eens schijfopruiming gaan uitvoeren.
kan het eigenlijk kwaad als ik heb tijdelijk bestand vermoed ik van hybernate verwijder?(ik denk dat er telkens een nieuw wordt aangemaakt maar dan wel diezelfde schijfruimte nodig heeft niet)

En virtueel geheugen weet ik niet zoveel vanaf...
maar die grootte kan je waarschijnlijk ook gaan aanpassen.
bij mij staat dat op zo'n 3000 en nog wat als ik me niet vergis

btw: erg bedankt voor je antwoord :thumb:

Een mooi overzicht van je schijven krijg je met TreeSize (gratis) :

http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

mooi overzichtje met dat programma inderdaad, goede tip :thumb:
alleen kan ik nog niet echt goed uitvissen waar de ruimte echt naartoe gegaan is maar ik zal er wel wat achter zoeken :P

@Ellasar: nu ik ook alle verborgen bestanden laat zien heb ik nog altijd hetzelfde probleem maar ja :P(zie mijn bijlage)

het programmatje van ronnie1 toont me volgens mij toch perfect waar al mijn Mbt's naartoe zijn :D

dank daarvoor:thumb:

Bijlagen

• schijfruimte.jpg
    schijfruimte.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 62
Oh nee, mijn wiskunde is zelfs niet goed :P

wanneer ik 56Gb optel met die 6Gb vrije ruimte dan kom ik nog altijd niet aan 71Gb zoals in het programma treesize free aangegeven wordt :evil:

waar is die f*cking schijfruimte toch naartoe? :D
virussen en spyware hebben deze niet ingepalmd want dat heb ik al gescheckt :)

ineens heb ik terug 13Gb vrij maar nog altijd 5Gb die ergens rondvliegt :confused:

wie weet waarvoor deze 5Gb dan gebruik wordt?

het zit dan nu zo hé:

-13G vrije ruimte
-50Gb word gebruikt(51Gb als ik de verborgen bestanden meetel)
-69.7Gb is de volledige c- partitie

-->51+13=64(als ik nog goed kan tellen :P)

dus dat maakt ongeveer 5Gb!!!

met dat programmatej van ronnie klopt het wel ik zie files staat 3 GB en in men schijfruimte geeft die maar 200 MB weer hoe krijg ik die files verwijdert ,

Hoi !

Zoals @crash al duidelijk aan gaf: Hybernate.sys, Pagefile.sys zijn meestal de boosdoeners.

Haal in systeembeveiliging het vinkje weg bij:" maak automatisch herstelpunten aan op ........".en reboot je PC.

Kijk hoeveel Gig je er opeens bij hebt.

Enne......niet vergeten een vinkje terug te zetten.

Kijk ook eens hoeveel ruimte er voor virtueel geheugen gereserveerd is via geavanceerde systeeminstellingen.

Greetz,

Harry.

als ik met dat filetje van ronny speru door men C schijf zie ik dat er een mapje onder windows is Files deze neemt 4GB in maar kan ik niet zien kan ik deze niet verwijderen door hem laten zichtbaar te maken??

groetjes

kan dat zijn dat door die updates die vista maakt telkens veel geheugen bijkomt in windows?

voor mijn virtueel geheugen is er 3Gb...
dus zo'n 3070Mb als ik me niet vergis

de vraag is dan eigenlijk waarom dat dan niet in het totaal pakket wordt bijgeteld als ik alles selecteer op de c-schijf :confused:

ik heb alle systeemherstelpunten verwijdert buiten de laatst nieuwe maar dat heeft raar genoeg geen schijfruimte vrijgemaakt.

sluimerstand heb ik nu verwijderd...
2Gb extra bij nu :)
dan kijk ik ook nog eens hoeveel schijfruimte er nog altijd ingenomen wordt en dat is nog altijd 51Gb.

dus...
daar wordt die 2Gb niet van afgetrokken maar ik heb wel extra schijfruimte.

waarom geeft windows die bestanden niet weer als je dan gewoon de hele c-schijf doorzoekt?

systeemherstel heb ik niet getest met uitzetten enzo, maar ik weet nu ook gewoon dat ik daardoor meer ruimte zou vrijgekregen hebben maar dat toch niet zou worden vermeld als ik de eigenschappen van alle mappen in de c-schijf ga bekijken..

Het probleem is voor mij dus zo goed als opgelost.:thumb:
3Gb zal dus gaan naar het virtueel geheugen en de andere 2Gb naar hybernate...

kan dat zijn dat door die updates die vista maakt telkens veel geheugen bijkomt in windows?

zo erg heel veel geheugen wordt er niet ingenomen door de updates van vista al ben je wel al een hele boel kwijt als je dit uitvoert...(ik heb dat zelf ook gedaan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan