Waar geheugen uitbreiden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwomie

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Ik heb momenteel 512MB geheugen in mijn computer zitten! Ik heb nu opnieuw 512 bijgekocht en zou dit willen steken in mijn computer! Momenteel steekt in gleuf 1 de DDR, maar waar steek ik nu best de nieuwe bij? Gleuf 2 langs de andere of in gleuf 3 of 4? Of maakt dit niet uit? 1 en 2 zijn zwart van kleur en 3 en 4 blauw! Alvast bedankt

Maakt niet veel uit. Als het geheugen Dualchannel ondersteunt, dan in de zelfde kleur sleuf als dat de andere zit. Maar dan moet het wel dezelfde geheugen zijn. (i.v.m. snelheden. Is de ene langzamer dan de andere, gaat de andere op de langzamere snelheid draaien)

Maakt niet veel uit. Als het geheugen Dualchannel ondersteunt, dan in de zelfde kleur sleuf als dat de andere zit. Maar dan moet het wel dezelfde geheugen zijn. (i.v.m. snelheden. Is de ene langzamer dan de andere, gaat de andere op de langzamere snelheid draaien)

Het gaat er niet om of het geheugen dual channel ondersteunt....

Het gaat erom of het moederbord dat ondersteunt, en dat doet het dus gezien de verschillende kleuren van de ram sloten.
Dus.... in dezelfde kleur steken!

volgens mij scheelt het wat kleuren ook wel eens. Soms in dezelfde kleuren, soms juist in de verschillende.
Je moet echt in het boekje kijken.

Welk moederbord heb je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan