waar haal ik veilig gratis software op?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik krijg adviezen -ook hier- om bepaalde software te gaan gebruiken. die haal ik dan gratis op via internet (google chrome). zo downloadde ik onlangs een virusscanner maar nu heb ik weer allerlei troep op de pc (het lijkt erop dat malware bytes deze niet herkend...). geeft een hoop ellende. welke webstites zijn betrouwbaar en zadelen je niet op met dit soort troep (nu weer cotenko topic torch)?

Het gaat niet zozeer om waar je de software vandaan haalt maar wat je doet tijdens de installatie ervan.
Goed lezen wat er naast de software die je wilde hebben mee geïnstalleerd gaat worden als je het niet uit vinkt en controleer na het uitvinken of er niet een ander vinkje aan is gezet.

dag ed, je hebt waarschijnlijk wel gelijk. maar als je ziet wat er allemaal voor berichten op die sites staan ben je vaak al blij dat je vindt wat je zoekt...

Ergens in de keten van gratis moet er geld verdiend worden, dus zo gek is het niet die reclame overal. Zelf probeer ik software altijd rechtstreeks van de maker van de software te downloaden, of ik gebruik de links op zijn eigen website. Dat en het advies van Edmoor brengt je een eind, maar geeft geen garantie.

julllie hebben mijn prima geholpen, allebei.dank!

dag ed, je hebt waarschijnlijk wel gelijk. maar als je ziet wat er allemaal voor berichten op die sites staan ben je vaak al blij dat je vindt wat je zoekt...

Tuurlijk, maar het devies blijft lezen, lezen en nog eens lezen tijdens de installatie, precies om de reden die RogerS noemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan