waar haal je linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik zou dit graag eens uittesten, ik heb ook gehoord dat het gratis is, dus zou ik het tog ergens moeten kunnen downloaden?

zou ik linux kunnen draaien op P3: 550 mhz, 64 mb ram en 14.2 gigabyte? tes een testpc:) kwil niet meteen op 1 van de 2 recente pc's die dagelijks gebruikt worden dit doen, ouders zouden klagen:p

linux draait bij een kennis perfect op een celeron
400 mhz, 64 mb.
dus bij jou zal dat geen problemen geven.

Geplaatst door skelle
zou ik linux kunnen draaien op P3: 550 mhz, 64 mb ram en 14.2 gigabyte? tes een testpc:) kwil niet meteen op 1 van de 2 recente pc's die dagelijks gebruikt worden dit doen, ouders zouden klagen:p
ja hoor ,je moet ff uitkijken welke je wilt installeren,maar op die pc kan het best

http://www.linuxiso.nl

ik zie daar alleemaal plaatjes en zo verschillen die linuxen veel van elkaar zo ja wat zijn de grote verschillen dan ?

Laatst bewerkt:
de verschillen liggen er meestal in dat de ene een gemakkelijker systeem heeft om te installeren. Of te configuren.
Je moet zelf je ding vinden de meeste beginners vinden suse heel goed omdat alles gecentreerd zit.
Tevens zijn er ook distro's zoals suse die zware programma's gebruiken zodat je het log word.
Ik vind debian zeer goed maar dit is meer om zijn pakketjes systeem. Maar debian is iets moeilijker om in te stellen.

waarom geef tlinux deze software gratis weg als ze zo goed zijn je kunt er ook geld voor vragen :confused:

Ik lees dat suse het simpelste is, is deze in het nederlands, ik zie dat het een evaluation versie is, wat houd dat dan in?
Kan ik het dan blijven gebruiken? Of verloopt de licentie na een tijdje?

Suze is niet gratis en verloopt inderdaad.

De anderen zijn gratis. De keuze van Linux is afhankelijk van wat je ermee wilt gaan doen.

Voorbereidend op de toekomst heb ik bv fedora core 3,

Maar ik ben ooit begonnen met mandrake en zo zijn er nog velen, de een stabieler dan de andere, en de een met meer mogelijkheden, voor compatibiliteit met je bestaande hard en software [lees: minder problemen], dan de andere.

greetz
h

Waar ik altijd een beetje moeite mee heb is ook de keus van Linux.

Komt ook omdat ik er, helaas, niet in thuis ben.

Windows is vrij duidelijk. 95 tot 2003, jaartalen (ok, ME en 2000 zijn verwarrend) maar ik weet toch wel goed wat waar kan, welke functies, geschikt voor wat).

Met Linux heb ik altijd zoiets; het is een bak software en graai er wat uit :D.

Komt nog wel ( hoop ik :love: )

welke is de lichtste en stabielste?? die computer is namelijk niet al te stabiel: het moederbord is lichtjes opgeblazen:p (ik kijk nu even niet naar de downloadgrootte, zal die vanacht wel downloaden om mijn telemeterstand wat te sparen) en kan het ook zonder opstartdiskettes? in dat systeem zit namelijk geen diskettestation(ook geen cd, maar die bouw ik wel ff over vanaf dit systeem) of zou ik vanaf netwerk kunnen instaleren?

mandrake knoppix suse

Hoi,

Ik weet niet wat je er mee wilt gaan doen maar persoonlijk zou ik als je een leek bent, denk ik, met knoppix of mandrake beginnen of de studentlicense versie van suse kopen een volwaardige editie.

Wat je zou kunnen doen is KNOPPIX gebruiken dan hoef je het niet te installeren [werkt van cd] en kan je leuk mee stoeien.

Mandrake kan je ook zo downloaden van I net.

Ik heb een suseversie liggen met alle 7 cd's en een dvd, en manuals Suse Linux Professional in doos versie 8 met NL-talige installatie,en 3 heldere engelstalige handleidingen, staroffice en KDE 3.0, personal firewall en mogelijkheden tot network, webserver,security, ebusiness gimp, Yast2etc...geschikt voor AMD en INtel, USB pnp, drag n drop etc...
Prijs = vnl verzendkosten.

sjees lijkt wel een add. ;) maar in ieder geval heb ik hem niet meer nodig ivm mijn opstap naar fedora, als het wat is email me maar.

ALs je op linux en gnu googelt vind je veel informatie en meningen, hier in de linux afdeling vast ook.

Affin, succes en evt bericht je me maar.
greetz
H

Laatst bewerkt:
ik ben dit bericht nu aan het typen in knoppix helaas is dit hier nog qwerty hoe kan ik dit in azerty zetten

srr dat ik geen leestekens zet maar ik vindt egt nix trug met dit qwerty toetsenbord

Door de taal van je toetsen te wijzigen naar Belgie.

Hoe gaat het werken met knoppix, lukt het al?

Laatst bewerkt:
ja het lukt me aardig maar ik heb al de taal verzet en het werkt nog steeds niet:( het begint wel stilaan een gewoonte te komen met qwerty:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan