waar haal je linux?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ah, tog gelukt:):D nu zou ik willen een multiboot systeem maken, zou dat gaan?(windows xp op schijf en linux op de andere?

Hoe heb je het azerty dan voor elkaar gekregen?

En linux in dualboot met xp moet absoluut kunnen.

ik had nog eens heropgestart en ineens werkte het:confused: helaas op mijn ouwe pc gaat het neit:( hij wil niet doorstarten, moederbord is dus rijp voor de vuilnisbak

Weet je dat zeker?
wat voor mobo/systeem is het kan je dat met aida achterhalen?

Met www.munnikes.nl heb ik goede ervaringen.

Je kunt er allerlei iso's op cd bestellen voor maar een paar euro. Mandrake move, Suse live en Knoppix 3.8 zijn bootable cd-rom's, handig om uit te proberen (bij de live cd's). Je vindt er een schat aan distributies. En ook nog windows open source cd's (firefox, open office).

Vr.Gr. Egel.

P.s
knoppix lang=nl nodma acpi=off
zijn mogelijke opstartopties voor knoppix die je verder zouden kunnen helpen, vooral nodma bij oudere systemen.
cd-rom:\KNOPPIX\knoppix-cheatcodes.txt

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hehe
Weet je dat zeker?
wat voor mobo/systeem is het kan je dat met aida achterhalen?

het is een ouwe 550 mhz met 64 ram(4 shared video) en een hard disk van 14,2 giga, maar die comp liep vroeger voortdurend vast(de hersteller zei dan dat windows 98 moest geherinstalleerd worden, wat niet waar was:p, hij zei zelf dat de cd van windows slegt was:confused:) en dan zijn we bij een andere hersteller gegaan die zei dat moederbord kapot was, we dachten laten we nog wat wachten, 2 jaar later toen het egt erg aan het komen was(5 maal opstarten vaak!!!) zijn we weer bij een andere hersteller gegaan en die vertelde ons ook dat motherboard kapot was:((amen) nu geraak ik wel nog in lichte dingen zoals bios, maar verder geraak ik niet:confused: ook iets installeren gaat niet en linux wil ook niet doorstarten(hij start wel, maar als ik klik op boot, dan komter een zwart scherm maar in plaats dat hij zijn hardware onderzoekt blijft hij zwart...) maar ik denk dat ik nog eens een oud pentium 2tje op de kop ga proberen te tikken:D altijd leuk zo van die prehistorische pc's die 10 minuten nodig hebben om door te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan