Waar in Word2007 zet ik de auto-suggestie voor data e.d. uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Als ik vandaag (woensdag 24 juni) in mijn nieuwe Word "woensdag" typ, dan verschijnt automatisch een rechthoekje met "woensdag 24 juni 2009 (Druk op Enter om in te voegen)", wat ik erg irritant vind. Weet iemand hoe je dat uitzet? Ik heb alles al afgezocht. Kom er ook niet met de 2003/2007-vergelijking, want kan het in Word 2003 ook niet vinden.

Alvast bedankt voor je antwoord,
I.

Dat zit bij <Extra>, <Autocorrectie>, <Autotekst>, <Suggesties van Autotekst weergeven>. Als je het vinkje weghaalt, ben je er vanaf.
(Woord 2003) menu's...)

Michel

Dank je Michiel, maar waar vind je Autotekst in Word2007? Het is geen tabje meer bij Autocorrectie. En met de Helpfunctie kom ik er ook niet, die meldt:

"De functie AutoTekst, die deel uitmaakte van Microsoft Office 2003, is niet opgenomen in de programma's van het Microsoft Office-systeem 2007.
In de Office 2007 is soortgelijke functionaliteit als AutoTekst beschikbaar. In de sectie Zie ook vindt u koppelingen naar meer informatie over functies die soortgelijke functionaliteit bieden."

En ik was al zo'n goede vriend van de 2007 bagger.... :evil: Ik zal eens voor je kijken waar het staat.

Michel

Goed nieuws en slecht nieuws....
Het goede nieuws: ik heb gevonden hoe het heet....
Het slechte nieuws: je zult er mee moeten leren leven :evil: Microsof :evil:
Op de Microsoft site vond ik deze uitleg over de functie AutoAanvullen (zo heet-ie):

Microsoft Office Word en Microsoft Office Outlook bieden een functie waarmee u kalenderperioden (bijvoorbeeld de namen van maanden en de dagen van de week) sneller kunt invoeren. Deze functie is beschikbaar als u een document in Word of een item, zoals een e-mailbericht, in Outlook bewerkt.

Als u bijvoorbeeld de letters dond hebt getypt, wordt door het programma scherminfo (scherminfo: een korte beschrijving die wordt weergegeven wanneer de gebruiker een ogenblik lang de muisaanwijzer boven een object houdt, zoals een knop of hyperlink.) weergegeven met het woord donderdag. Druk op Enter als u dit woord wilt invoegen of ga door met typen.

Opmerking Er bestaat geen optie waarmee u AutoAanvullen kunt uitschakelen.

Hoezo luisteren naar de gebruiker? Mijn broek is weer een stukje verder afgezakt...:confused:

Michel

OctaFish, bedankt voor je reacties.
Ik vond nu toch de oplossing, en wel op webbep.nl. Maar ga me inderdaad ook (na twee weken Word2007) wel steeds meer afvragen wat voor gekken ze die nieuwe programma's in elkaar laten zetten.
Voor de meeste mensen was Word97 al meer dan voldoende. Nu is van alles en nog wat onvindbaar, werkt niet meer (of pas na bijv. installeren SP2) of eist veel gezoek en vindingrijkheid. In ieder geval moet er veel meer en verder 'geklikt' worden dan vroeger.

Zo zet je [in Word2007] dat aanvullen van data e.d. uit:
druk op ALT+F11
daarna CTRL+G
tik het volgende in het windowtje waar je staat:
Application.DisplayAutoCompleteTips=False
en druk op Enter
sluit de vba editor

Nog wat achtergrondinfo:
http://word2007bible.herbtyson.com/2007/05/28/turning-off-date-autocomplete-in-word-2007/
Microsoft zelf beweert inderdaad dat de optie niet uit te zetten is: http://office.microsoft.com/en-us/help/HA100997751033.aspx

Laatst bewerkt:
Ze kennen bij Microsof gewoon hun eigen produkten niet.... De code lijkt mij inderdaad een prima oplossing; ik weet niet of het een vaste instelling is, of slechts tijdelijk voor de huidige sessie.
In dat laatste geval is het wel slim om er een macro van te maken die bij het openen van Word wordt uitgevoerd.

Die zet je dan in de Normal sjabloon op het Word object ThisDocument.

Code:
Private Sub Document_New()

Application.DisplayAutoCompleteTips = False

End Sub

Dan ben je er voor altijd vanaf!

Samen weet je altijd meer... Bedankt dus voor je eigen tip!

Michel

Ik heb Word afgesloten en weer geopend, en het werkt nog steeds, dus ik krijg de indruk dat dit afdoende was.

Groet,
I.

Ingmar,

Wow.....da's een mooi oplossing; ik zat ook al enige tijd met datzelfde probleem.
Hoop dat je voor mij ook een even knappe oplossing kunt bieden voor het volgende probleem in Office 2007:
Als je in excel 2007 in een cel een hyperlink plaatst en er later op klikt, komt er eerst een waarschuwingsvenster (zie bijgaande image).
Kan die waarschwing worden uitgezet?

hyperlinkwaarschuwing office.JPG

Hoop dat je mij kunt helpen :-)

@spuitje: Deze topic is a) behoorlijk oud en b) gesloten. Bovendien heeft jouw vraag niets te maken met Word, maar alles met Excel. Start dus een nieuwe vraag in het Excel forum, zou ik zeggen...

Je bent verkeerd geinformeerd Octofish.
1) het onderwerp is wel oud (én gesloten) maar een echte oplossing heeft het niet geboden. Branke heeft zijn systeem teruggezet en daarmee een windows (of microsoft) update 'teruggedraaid'. We zijn nu een jaar verder en verantwoordelijke update kan niet meer ongedaan worden gemaakt op een geheel nieuw geinstalleerde pc;
2) Het is geen Excelprobleem, maar een Office-probleem, want betreffende hyperlink-waarschuwingsvensters verschijnen in alle Office programma's waarin je een hyperlink plaatst.

Heb (nog steeds) de hoop dat iemand mij kan helpen; ik heb overigens zelf al contact gezocht met Microsoft in Amsterdam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan