waar is al die ruimte gebleven????

Status
Niet open voor verdere reacties.

roylodder

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
ik heb net 2 sata schijven in gebouwd,
2x een maxtor diamondmax 10 250gb
maar windows ziet ze maar als 2x 127 gb!:confused:

Wie weet hoe dit kan, en wat ik eraan kan doen dat ze wel als
2x 250gb gezien worden (ps ik weet dat je altijd wat ruimte verlies hebt maar dit
is echt te veel volgens mij!)
oja en dit is de 1ste x dat ik met sata werk...:confused:

Heb je SP2 voor windows XP er ook al op staan?

nee dat nog niet, werkt zoiets dan?
heb er nog niks opstaan ben net klaar net de windows install.
heb alleen mijn chipset geinstalled.anders wou internet niet.:)

owh dus...
das info over ide als ik het niet mis heb, heb vluchtig gelezen.lees het nog wel eens
maar heb 2 sata schijven
er staat ook dat sommige versies van windows alleen schijven TOT 137 gb ondersteunen.
MAAR......... ik heb er ook nog een ide schijf van maxtor (diamondmax 9) van 160gb inhangen,en die ziet hij wel helemaal

Laatst bewerkt:
lange pier, ik zie ook iets op die site.... big_drive_enabler.exe van maxtor
die zou denk ik wel dat klusje kunnen klaren.
ik probeer even.....:o

het is gelukt, heb net een andere windows geinstalled, en hij ziet de 2 schijven nu compleet.
heb aleen nog een opstart probleempje.
hij meld tijdens het booten dat er een verkeerde opstart diskette in zit, maar er zit geen diskette in, als ik de win install cd er in druk dan doet hij het wel. heb net wat systeem aanpassingkjes gedaan en kijk of het is opgelost.

hij geeft tijdens het booten deze melding:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

wat kan ik hier tegen doen, want dit irriteert best wel...:evil:

heb er geen flop in boot geen flop boot vanaf hdd en toch krijg ik vervelende bericht,
moet met de win cd verder...
misschien andere bios installen?:o

Laatst bewerkt:
heb door mijn nieuwe schijven windows op e:\ het zit zo....

IDE MASTER C:\
IDE SLAVE D:\
SATA 1 E:\
SATA 2 F:\

zijn er manieren op e:\ nu op c:\ te krijgen dus de 2 sata schijven met de 2 ide te verwisselen?
bij cd drives ed. wil dat wel via systeembeheer->computerbheer->schijfbeheer enz enz
maar voor ide en sata schijven weet ik het niet....:o

Als je dat persee wilt, is het mogelijk met Maxtorblast om je installatie op de C: te krijgen.

Maar makkelijker is om een drivercd te maken, indien je de sata controller moet opgeven bij de XP instal ( bij de Intel ICH5 en 6 hoeft dat niet ) en de ide schijven eraf te koppelen en alleen de sata schijven eraan te hangen.

En de volgorde van de schijven in de bios veranderen, XP opnieuw installeren, en als alles draait, de ide schijven er weer bij hangen.

Je kunt de systeemschijf niet van driveletter veranderen in schijfbeheer.

ik ga het proberen, bedankt voor de tip:thumb:

zo alles staat er nu weer opnieuw op., alleen de ide's er weer aangooien en kijken wat het doet.

Laatst bewerkt:
alles werkt weer zoals het hoort, bleek dat de nieuwe schijven op c & d moesten staan, had windows eerst draaiende via e:\ maar kreeg dus steeds die boot disk failure, dat is nu ook weg, sinds windows gewoon op c:\ zit.

bedankt iedereen:thumb: :thumb: :thumb:

mijn vraag is beantwoord:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan