waar is de DateTimePicker in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

nojat

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo,

weet iemand waar ik de DateTimePicker in Access kan vinden???

en hoe neem ik een actie als ik naar de volgende record ga?

zoiets als
if record move then
doe iets
endif

Gr. Nojat

wat heb je zelf al geprobeerd.

tip: movenext is wat je nodig hebt waar ik kan hier verder niets van maken zonder extra info

thomrob zei:
wat heb je zelf al geprobeerd.

tip: movenext is wat je nodig hebt waar ik kan hier verder niets van maken zonder extra info

alvast bedankt voor de reactie

met movenext ga je naar de volgende record
hetgeen ik wil is, als de record "gemoved wordt" een actie ondernemen.
dus als er op de nextbutton van de navigatie wordt geklikt wil ik een procedure starten.

Gr nojat

Hiervoor heb je de BeforUpdate en AfterUpdate events van je formulier.
Of in goed Nederlands de Voor bijwerken en Na bijewerken gebeurtenissen van je formulier.

De datetime picker is een ActiveX besturingselement in access. Het heet Calendar Control en je kunt hem vinden in de Werkset onder de knop Meer besturingselementen.

Bartuls zei:
Hiervoor heb je de BeforUpdate en AfterUpdate events van je formulier.
Of in goed Nederlands de Voor bijwerken en Na bijewerken gebeurtenissen van je formulier.

De datetime picker is een ActiveX besturingselement in access. Het heet Calendar Control en je kunt hem vinden in de Werkset onder de knop Meer besturingselementen.

Bedankt Bartus

Wat de Kalendar Control betreft je ziet continu de Kalender met met de DateTimePicker
zie je een tekstveld en pas als je erop klikt komt is de kalender zichbaar voor gebuik.
Dit voorkomt dat je formulier vol zit met kalenders hetgeen teveel ruimte kost.
Maar kan de Kalendar Control ook als de DateTimePicker worden ingesteld zodat
hij pas verschijnt als het nodig is.

Gr. Nojat

Nee, kan niet.
Ik maak meestal een popupformuliertje dat je met een knopje naast het betreffende veld kunt oproepen.

Bartuls zei:
Nee, kan niet.
Ik maak meestal een popupformuliertje dat je met een knopje naast het betreffende veld kunt oproepen.

OK Bartuls bedankt voor de tip

Nojat

Je kunt ook de code die je onder dat knopje hebt staan neerzetten onder "bij klikken" van het datumveld. Als je dan in het datumveld klikt, verschijnt het kalendertje:cool: !

succes, Elvira

obalo zei:
Je kunt ook de code die je onder dat knopje hebt staan neerzetten onder "bij klikken" van het datumveld. Als je dan in het datumveld klikt, verschijnt het kalendertje:cool: !

succes, Elvira

Hallo Elvira,
alvast bedankt voor het meedenken

Wil je het svp duidelijker omschrijven.
ik maak dus een datumveld en bij een click verschijnt het kalendertje
maar hoe is de script dan.
of bedoel je dat je eerst op een knop moet klikken om de kalender te laten verschijnen voor het invoeren van een datumveld ?

Nojat

Hallo Nojat,

Heb je al wel een knop waarmee je het kalenderbesturingselement opent (of kun je er zelf een maken)? Laat even weten, want dat maakt nogal verschil. Ik post in elk geval vast een klein voorbeeldje dat ik zelf een keer ergens vandaan heb gehaald (volgens mij van Fester gekregen) . Ik hoop dat de bijlage gelukt is...

groetjes, Elvira

Bijlagen

ik vind de datetimepicker niet in de werkset besturinselementen

ik heb een datetimepicker nodig maar vindt die niet terug tussen de besturingselementen waar mijn versie van access (access 2000 SP 3) over beschikt, kan ik dit element ergens downloaden?

grtz
wim

Ik had zelf veel problemen met de standaard DateTimePicker van access 2003. Probleem is dat deze in het datum veld niet alleen dat datum plaats maar ook een tijd.

Hier kun je een DatePicker downloaden die alleen een datum invult en dus ook beter werkt.

www.glump.net/content/accessdatepicker

Werkt in Access '97 - 2000 en ook in 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan