• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar is de "Formulebouwer" in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Op deze pagina zien we een screenshot met een Formulebouwer. Bij argumenten (het onderste donkergrijze gedeelte) staan de invulgegevens/argumenten met name de pijltjes naar boven en beneden (groter dan etc.) zijn gemakkelijk. Maar waar staat deze formulebouwer in Excel 2007?

Dat ziet er uit als een functionaliteit van Excel op een Mac.

Ja, dat is mij ook duidelijk, maar deze leek mij wel handig ook in Excel voor Windows. Als ik dus het scherm zie Functie invoegen en ik voer in wat ik wil (korte beschrijving) dan in 99% van de gevallen wordt niet begrepen wat ik bedoel. Ook "ALS(logische-test;waarde-als-waar;waarde-als-onwaar)" dragen niet direct bij om te komen tot een opbouw. Het scherm Functieargumenten vind ik niet erg intuïtief. Dan vind ik die formulebouwer in Mac duidelijker.

Laatst bewerkt:
Ik heb het nog nooit gezien en ga er vanuit dat het niet in Excel voor Windows aanwezig is.
Kennelijk hebben Mac gebruikers meer begeleiding nodig :P

De rest moet dan maar lijden.:d:d:d

In Excel voor Windows ziet hij er gewoon anders uit denk ik en is het de Function Wizard.
In een lege cel druk je op shift+F3 of je klikt op het Fx knopje links van de formule balk, dan krijg je:
2021-04-28_14-33-26.png
klik je dan op OK, dan krijg je:
2021-04-28_14-33-47.png

Dat is bekend, maar anders dan Senso bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan