• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar is de kop en voettekst galerie in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waterbuffel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
hallo forumleden,

volgens mij heb ik een redelijke hersenkraker te pakken. Ik probeer al een paar weken een oplossing te vinden voor dit probleem, maar ik kom er alleen niet uit. Hopelijk weet hier iemand raad!

Ik wil namelijk in Excel een standaard kop en voettekst aan een spreadsheet toe kunnen voegen. Maar dit hoeft niet standaard.
Wat ik nu wil is dat ik 1x de kop en de voettekst opmaak en deze vervolgens toevoeg aan de kop en voettekst tekst galerie (zoals je die in Word ook hebt). En dat hij dus vervolgens in de vooraf gedefinieerde kop en voetteksten staat.

Maar de optie zoals je die in Word hebt "selectie opslaan in galerie kopteksten", kan ik in Excel nergens terugvinden.
Maar dit moet toch wel mogelijk zijn??

Heeft iemand enig idee?

Hallo waterbuffel. Oke probeer hier een je gelijk te halen rechts op die pagina staan nog meer handelswijze. Klik

Excel 2007.....?

hoi Manamana,

ik heb de site van office al helemaal binnenstebuiten gekeerd en daar staat van alles hoe je met voorgedefinieerde kop en voetteksten kunt werken, maar niet hoe je zelf een kop en voettekst toevoegd aan de voorgedefinieerde. Terwijl het in Word heel eenvoudig is.

Ik gebruik zelf MS Office 2010, maar voor 2007 geld hetzelfde. Volgens mij is het versie onafhankelijk.

Mhh listig ik dacht ook dat het wel makkelijker zou zijn, dus niet. Maar ik probeer je natuurlijk toch te helpen. :D

Ik vond deze nog. Is dit wat, wat een geklik zeg, maar ja je kunt mooi pauzeren in dat filmpje. Is het dit. Klik Hoop ik.

nee, helaas dat is het ook niet.
Het filmpje laat uitgebreid zijn, welke mogelijkheden je allemaal met de kop en voettekst kunt doen.
Maar om zelf een standaard koptekst en deze op te slaan in een soort van galerie, niet te vinden!

hallo,

ik ben van alles aan het proberen geweest, maar heb het niet kunnen vinden.
Ook een macro lukt helaas niet. Omdat (wat ik ook probeer) een macro niet correct in de koptekst krijg...

iemand nog suggesties?

Bedoel je nu dat als je zoiets uitvoert als de volgende macro dat dat niet werkt?
Code:
With ActiveSheet.PageSetup
    .LeftHeader = "LeftHeader"
    .CenterHeader = "CenterHeader"
    .RightHeader = "RightHeader"
    .LeftFooter = "LeftFooter"
    .CenterFooter = "CenterFooter"
    .RightFooter = "RightFooter"
End With

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug