• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar is de macro verstopt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PSVSupporter

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Ik heb ooit een mooie macro gemaakt, waarmee ik door het indrukken van de sneltoets CRTL-SHIFT-L, de opmaak van cellen in een draaitabel automatisch opmaak.

Ik maak regelmatig gebruik van de sneltoets, en de sneltoets is ook altijd beschikbaar. Ook als ik Excel 'schoon' opstart en een nieuw bestand aanmaak. Dus ergens moet deze macro opgeslagen zijn, ik kan 'm alleen niet vinden.

Als ik in Visual Basic de bestanden door wandel die links in het objectenscherm staan, kom ik de macro niet tegen.

Wie weet waar ik 'm kan vinden?

Waarschijnlijk in het bestand Personale.xls(b) in de map:
C:\Users\Gebruiker\Application Data\microsoft\Excel\XLSTART

PSVSuporter,

Als het een vaste knop of snelkoppeling is, zal hij wel in de "Personal.XLSB"zitten.
Deze is te vinden in de VBA omgeving.
Links in de VBA editor.

Ik heb links in de VBA editor alles doorgelopen, niets gevonden.
Kan het ergens anders verstopt zitten? Er staat mij iets bij dat ik iets met AUTOSTART of bij OPEN gedaan heb bij procedure.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gevonden!
Wat bleek: Er bleek een ~$ versie te bestaan in de map Invoegtoepassingen. Ook als Excel afgesloten was.
Door dit bestand te verwijderen en excel te openen, werd het bewuste bestand wel zichtbaar in Excel. Hierdoor is nu dus ook de code zichtbaar.

Blijkbaar kan Excel wel de code openen en uitvoeren, maar laat Excel het bestand dan alleen niet zien in de projectverkenner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan