Waar is de rest van mijn harde schijf gebleven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Berichten
346
Ik moest door een opstartprobleem vandaag onverwachts mijn "hoofd-PC" opnieuw installeren en daarbij is wat mis gegaan.
Ik heb twee harde schijven en waarschijnlijk door niet goed op te letten en te vergeten tussendoor opnieuw op te starten bij fdisk heb ik mijn tweede harde schijf geformatteerd. Ja... al mijn back-ups weg en natuurlijk was het al een tijdje geleden dat ik back-up cdtjes had gebrand....
Okee: dat is al vervelend genoeg, maar nu zit ik met het volgende: door de één of andere fout bij het partitioneren ziet fdisk maar 10 van de 80 Gb op mijn tweede harde schijf (ook na opnieuw opstarten).
Kan ik dit met fdisk oplossen en zoja hoe? Of kan ik beter eerst windows op de eerste HD installeren, maar hoe pak ik het dàn aan?
Ik hoop dat iemand mij snel raad kan geven.
Alvast bedankt
 
Partition Magic zal wel oplossing bieden. Je kan dan gewoon de partities groter en kleiner maken zonder je schijven leeg te maken.

Maar kun je vanaf je 1e hd niets meer terug halen? Wat was het probleem?

Het best is natuurlijk om je windows op je 1e hd te houden anders word het zo'n zooitje met meerdere windows installaties
 
Ryback, bedankt voor je reactie. Intussen ben ik er uit gekomen.
Het zat zo: door een vergissing na het partitioneren heb ik mijn complete tweede HD geformatteerd in plaats van een van de partities van de éérste HD. De grootte van de tweede HD werd als 10 MB weergegeven (doordat ik ook nog was vergeten opnieuw op te starten?) in plaats van 80 MB. Hierdoor had ik eerst niets in de gaten. FDisk bleef ook na vele malen opnieuw opstarten en proberen 10 Mb aangeven.

Uiteindelijk besloot ik om het dan voorlopig maar zonder die 70 Mb te doen en het dan maar bij één partitie van 10 Mb te laten. Maar wie schetst mijn verbazing toen windows geïnstalleerd was? Windows las 74,9 Gb op de gemaakte partitie. Ik snap er geen barst van. Ik heb ook geen tijd om het verder uit te zoeken: voorlopig doet 'ie het weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan