Waar is G++ gebleven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veens705

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Berichten
34
Dag,

Via "softwarebeheer" in Linux Mint Maya downloadde ik G++ een C++ compiler. Ik kijk in de menubalk waar deze gebleven is en hoe ik 'm kan starten, maar ik zie 'm nergens staan. Waar zou ik die kunnen vinden in Linux Mint als hij niet in de menubar tevoorschijn komt?

groet: Jan
 
Ja... mensen die zoiets willen... daarvoor is toch zo een zoekactie een peuleschilletje.... is imho mijn eigen ervaring .....
 
Veens jij ook moet begrijpen dat die zeer moeilijk is om een goede en uitgebreide uitleg over G++ maken en ev. hoe je die opstarten kan, maar ook volgens mij als je die van Andre link volgt zal je meteen zien mooie tip bij Youtube welke je volgens mij ook nodig hebt en die kan je ( hoop ik :( ) helpen om bij jou G++ te activeren oof ook ev. opstarten :(

KLIK -->> http://www.youtube.com/watch?v=NNF4nevgjWo
 
Laatst bewerkt:
Dat is een goed filmpje dat ik al out gechecked had. You tube geeft zelfs nog meer mooie dingen daarover.

Vanuit het verleden heb ik wat hobby-ervaring met turbo-pascal en visual basic-macro's (voornamelijk in Excel maar ook wat in Access).
Het lijkt me wel leuk om eens wat met C++ te spelen op deze manier, maar de compiler gecombineert met de debugger (gdbc) vind ik minder gebruikersvriendelijk dan wat ik met TP en VB gewend ben. Maar hoe dan ook: Ik ga gewoon van start en zie wel.
Ik wil nog wel een goed C++ boek voor beginners kopen.

Wie trouwens een gebruikersvriendelijkere debugger weet (vergelijkbaar met die van TP en VB) die op Linux loopt mag het nog zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan