Waar is het tweede geheugenslotje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ns23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ns23

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
15yq7m.jpg

Heb even de geheugen paneel geopend en ik zie nergens uitbreidingsmogelijkheden. Ik ben er ook niet in geslaagd om deze geheugenkaart eruit te halen. Ik ben namelijk van plan om er nog een geheugenkaart bij te nemen.

Wat dacht je van eerst je laptop eens nachecken op de uitbreidingsmogelijkheden?

yep heb ik al gedaan. 2 slotjes zijn beschikbaar en maximaal 2 gb. Er is al 1 gb erin (1gb, dus geen 2x 512) en ik wil er nog eentje bijzetten.

ik heb de dell latitude d610.

heel Simpel
1. Zoeken naar een soort gelijk bankje ( Mhz , DDR2 enz)
En plaatsen !

Wim, ik kan het ook via interngeheugen.com opspeuren :)

Hier heb ik de juiste informatie over mijn laptop gevonden:
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/latd610/en/ug_en/r_r.htm#wp1052442

Blijkt dat het tweede slotje onder het keyboard zit. Dit is dan de DIMM A aansluiting.

Maar zoals je ziet bij de link hierboven en bij mn fototje in the 1e post ziet het geheugen er anders uit dan een gewone geheugenkaart. Normaal hoort het rechthoekig te zijn, maar bij DIMM B is het vierkant?

Ik vroeg me af of een tweede geheugenkaart niet in conflict of slomer zal draaien in combinatie met de oudere.

Everest zegt dit over mn huidige geheugenkaart specificaties:

Modulenaam Kingston
Serienummer 6D3E4560h
Fabricagedatum Week 22 / 2005
Modulegrootte 1024 MB (2 ranks, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR2 SDRAM
Geheugensnelheid DDR2-533 (266 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 1.8
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh

Geheugeninstellingen
@ 266 Mhz 4.0-4-4-12 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 200 Mhz 3.0-3-3-9 (CL-RCD-RP-RAS)

Dus als ik het goed begrijp draait ie nu maar op 266 Mhz?

Als ik deze erbij neem, hoe gaat dat dan gezamenlijk werken?
http://interngeheugen.com/kingston_memory/partsinfo.odb?ktcpartno=KTD-INSP6000A/1G

Maar zoals je ziet bij de link hierboven en bij mn fototje in the 1e post ziet het geheugen er anders uit dan een gewone geheugenkaart. Normaal hoort het rechthoekig te zijn, maar bij DIMM B is het vierkant?

Een laptop heeft ook geen gewone DIMM maar SO-DIMM, is eigenlijk hetzelfde alleen anders vormgegeven.

Het geheugen is hetzelfde als wat je nu hebt en zou dus gewoon moeten gaan werken.

Ok kan je mij vertellen hoe ik het kaart in de afgebeelde foto hierboven eruit moet krijgen?

Volgens mij zit hij aan te zijkant van de module met 2 "veertjes" vast.

Wanneer je die wat naar buiten duwt komt de geheugenmodule omhoog.

Weet je wat ik gerealiseerd heb? Op de foto erboven is helemaal geen geheugenkaart geinstalleerd. Kijk maar, de lange gele strip is leeg waar de kaart hoort te zijn. Mijn geheugenkaart zit gewoon onder mn keyboard. :confused:

Ik kan de foto niet zien (de baas staat dat niet toe), maar is de geheugenplaats aan de onderkant dan niet gewoon beschikbaar? In dat geval kan je simpel je geheugen bijplaatsen aan de onderkant en hoeft je toetsenbord er niet af

Ron

Is het een goed idee om gewoon 2 nieuwe identieke kaarten te kopen? Want als ik Everest draai zie ik dat mn geheugenkaart op 266 Mhz draait. En de nieuwe kaart is 533 Mhz.

Dit is mijn geheugenkaart:
Module Size 1024 MB (2 ranks, 4 banks)
Module Type Unbuffered
Memory Type DDR2 SDRAM
Memory Speed DDR2-533 (266 MHz)
Module Width 64 bit

Memory Timings
@ 266 MHz 4.0-4-4-12 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 200 MHz 3.0-3-3-9 (CL-RCD-RP-RAS)

DIMM3: Kingston 1 GB DDR2-533 DDR2 SDRAM (4.0-4-4-12 @ 266 MHz) (3.0-3-3-9 @ 200 MHz)

En de nieuwe die ik erbij wilt halen zegt dat ie 533Mhz is. Ik snap iets niet. Waarom staat er bij mijn kaart dan DDR2-533? Staat die 533 voor Mhz? Waarom draait de mijne dan op 266?

DDR=Double Data Rate en 2× 266mhz = 533 mhz, het is dus gewoon hetzelfde.

Dus ik hoef er maar eentje te kopen en niet allebei vervangen?

Sorry voor de ophoping van vragen.

Één erbij aanschaffen zou moeten gaan werken inderdaad, het is niet noodzakelijk om de 'oude' module te vervangen door een nieuwe.

Ik heb de Kingston KTH-ZD8000b/1G kaart gekocht, in mn laptop gedaan en Everest Home Edition zegt dit erover:

24e9xk9.png

333Mhz kan toch niet kloppen? Ik heb een 533Mhz model gekocht.

Een googlesearch naar "KTH-ZD8000b/1G" brengt naar voren dat deze geheugenkaart is ontworpen voor een aantal HP laptops. Maar niet alle sites vermelden dit. Hoe zit het nu? Draait de kaart niet op volle toeren omdat ie niet compatibel is met mn laptop, of omdat ie niet effectief in combinatie kan werken met mn andere kaart?

Specs van de andere:
http://i27.tinypic.com/28mejwo.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan