waar is mijn dos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yo66

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Berichten
9
de computer van mijn zoon staat nu al enkele maanden stil omdat het niet lukte om er xp op te zetten.
er stond win 98 op.
nu wil ik proberen om er weer 98 op te zetten,
eerst deed de dos het wel, maar nu heeft mijn zoon iets in de bios veranderd en nu krijg ik bij het opstarten, na de gewone computer informatie, alleen een zwart scherm met een knipperend streepje...
wie weet raad....
hij is wel geformateerd.
oja het is een AMD atlon 1000 met 32 mb
 
Je kan de bios op default settings zetten.
32mb is ook niet echt genoeg voor Win XP
 
Yo66,

Krijg je wel een Bios informatie scherm in het begin?
Dus met je systeem info.... zo ja houdt de DEL toets ingedrukt om in de BIOS te geraken en zoals Jozo al voorstelde de fabrieks instellingen terug te zetten.

En als je de mogelijkheid hebt zou ik er minimaal 128 Mb geheugen in zetten, anders loopt XP belabberd.


Remy
 
jullie zijn snel....

bedankt voor zo´n snelle reactie,

de computer heeft meer als 32 mb hoor, hoeveel weet ik niet precies.
ik kan gewoon in de bios, en zal proberen om hem op fabrieksinstellingen terug te zetten.

bedankt
 
helaas

van alles geprobeerd in de bios, maar ik krijg het niet voor elkaar.
weet ook niet precies waar ik de fabrieksinstellingen kan vinden.
misschien nog een idee?

er staat bij het opstarten 32 OMB RAM
en het is een 125 MB, als t goed is

groetjes Yolanda
 
Kom je niet in de Bios of kun je de default settings niet vinden ???

Remy
 
ik voel me wel dom nu...

ik heb de bootdiskette gedownload en uitgeprobeerd, in de bios de default settings gezocht, maar niet gevonden, misschien is er toch wat kapot gegaan, ik weet het niet.
ik kan dus wel de bios in maar kom niet meer in de dos...
 
Re: ik voel me wel dom nu...

Geplaatst door Yo66
ik heb de bootdiskette gedownload en uitgeprobeerd, in de bios de default settings gezocht, maar niet gevonden, misschien is er toch wat kapot gegaan, ik weet het niet.
ik kan dus wel de bios in maar kom niet meer in de dos...

dus je stopt de bootdiskette in je computer en start opnieuw op. Wat gebeurt er dan precies ?? Start hij wel op vanaf de diskette ? Gaat het lampje branden op je diskettestation ?? Krijg je foutmeldingen ?? Kan je dan de exacte foutmelding hier posten !!

Heb je toevallig goback software van roxio op je computer staan toen je xp probeerde te installeren ?
 
GELUKT!!!!

we hebben de draadjes in de kast wat vaster gezet en tje, toen deed ie het weer....

beetje dom maar een ieder bedankt voor de hulp
groetjes Yolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan