Waar is mijn draadloos netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Onlangs heb ik mijn Belkin G router vervangen voor een Zylex N-router om de reikwijdte en snelheid van mijn draadloos netwerk te vergroten.

Bij het Belkin netwerk maakte ik gebruik van een "moeder"pc welke via de router een kabelverbinding heeft met Internet; een pc met een insteekkaart van Belkin en een Medion laptop met eigen netwerkkaart.

In het Zylex netwerk is er wederom sprake van een "moeder"pc, twee laptops (Medion en Dell) met eigen netwerkkaarten en de eerder genoemde pc.

De "moeder"pc en de twee laptops draaien op Vista; de pc op XP.

Op dit moment is er een uitstekende verbinding met Internet van de "moeder"pc en de twee laptops; ook het draadloze netwerk functioneert foutloos.

Vandaag wilde ik de laatste pc in het netwerk hangen en het begon er al mee dat deze pc al helemaal geen draadloze netwerken signaleert, dus ook niet van de buren.

Een oplossing zou kunnen zijn om alsnog een nieuw draadloos netwerk te configureren, maar dan komt de melding dat dit niet gaat en wordt er verwezen naar Microsoft KB artikel 871122. Dit artikel is geen bijdrage aan mijn oplossing. Intussen weigert de wizard om verder te gaan en daardoor kan ik geen netwerkverbinding maken. Het is dus net een soort kip/ei situatie.

Wie o wie kan me hier mee helpen?

Begrijp ik het nou goed? De laatste pc vind dus helemaal geen netwerk, dan ligt er niks aan je router of dergelijke maar aan je netwerk-kaart. Functioneert die wel goed? Zijn de drivers ervan wel geinstalleerd?

De pc is één maand niet gebruikt en dus is er eventueel een achterstand van één maand, maar dat doet er niet toe want de laatste firmware van Belkin is van 2007.

Tot voor een maand functioneerde de kaart foutloos.

De pc is één maand niet gebruikt en dus is er eventueel een achterstand van één maand, maar dat doet er niet toe want de laatste firmware van Belkin is van 2007.

Tot voor een maand functioneerde de kaart foutloos.

Zit er stof in je behuizing? Heb je al in apparaat-beheer gekeken, of de hardware nog intact is. Misschien kun je dit nagaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan