waar is mijn DVD writer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jssdlr

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2006
Heb onlangs een nieuwe pc gekocht... Maar bij aanvang werd de dvd writer niet herkend door deze computer en eveneens niet bij apparaatbeheer... Hij is aangesloten, en correct ingesteld, openen en sluiten vormt geen probleem... maar verder doet hij niets.. waar ligt het probleem wat kan ik doen?

Misschien dat deze tekst je kan helpen, deze heb ik opgehaald van lucky fred zijn webpagina.

2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

puppie zei:
Misschien dat deze tekst je kan helpen, deze heb ik opgehaald van lucky fred zijn webpagina.

2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.
Nog steeds niets... spijtig genoeg, had dat al eens eerder geprobeerd, zou echt niet weten waar het aan kan liggen...

Oke,
kabeltje er af
computer aan
computer uit
kabeltje er aan
computer aan

dat al eens gedaan.

puppie zei:
Oke,
kabeltje er af
computer aan
computer uit
kabeltje er aan
computer aan

dat al eens gedaan.
Zal dat eens proberen... zou het anders een probleem bij het opstarten van windows zelf kunnen zijn? dus een probleem met win.ini of dergelijke misschien?

Laatst bewerkt:
je zou nog eens in je bios kunnen kijken of daar wel een cd\dvd vermeld staat.

is die dvd aangesloten met nog een ander apparaat opdezelfde kabel?
Zo ja haal de andere er dan eens af zodat alleen de dvd op een kabel aangesloten zit.

puppie zei:
is die dvd aangesloten met nog een ander apparaat opdezelfde kabel?
Zo ja haal de andere er dan eens af zodat alleen de dvd op een kabel aangesloten zit.
En hoe zou ik dan beide apparaten gelijktijdig kunnen gebruiken, voor het geval dit zou werken?

als dit werkt dan denk ik dat je een master slave instelling niet goed hebt staan.
vertel eens hoe de jumpers op de achterzijde staan.

puppie zei:
als dit werkt dan denk ik dat je een master slave instelling niet goed hebt staan.
vertel eens hoe de jumpers op de achterzijde staan.
Dit werkt niet... pc wil niet opnieuw opstarten...
De harde schijf is met niets in verbinding en staat op master
De DVD writer staat met de DVD in verbinding, de DVD writer staat op master...

en de dvd staat dan op slave
hoezo start de pc dan niet.
je haalt de harddisk toch niet los?

puppie zei:
en de dvd staat dan op slave
hoezo start de pc dan niet.
je haalt de harddisk toch niet los?
maar denk dat het eerder een software probleem is... pc blijft gewoon steken als ik die opzet... mss een driver-probleem of dergelijke?

ik neem aan dat je xp gebruikt

nee .....xp zou je brander zonder probleem moeten vinden.
Is deze brander er bij aflevering ingezet of heb je het zelf geinstalleerd.
zit de rode draad van de grijze platte kabel naast de rode draad van de voeding?

puppie zei:
nee .....xp zou je brander zonder probleem moeten vinden.
Is deze brander er bij aflevering ingezet of heb je het zelf geinstalleerd.
zit de rode draad van de grijze platte kabel naast de rode draad van de voeding?
Heb de pc zo gekocht, met alles erin... en alle kabels steken er juist in...

een merk pc of samengesteld gekocht bij de plaatselijke leverancier.
we hebben alles nu wel zo'n beetje gehad.
Heeft het nog nooit gewerkt of zo ineens gestopt.

Advies ga er eens mee terug naar de winkel.

puppie zei:
een merk pc of samengesteld gekocht bij de plaatselijke leverancier.
we hebben alles nu wel zo'n beetje gehad.
Heeft het nog nooit gewerkt of zo ineens gestopt.

Advies ga er eens mee terug naar de winkel.
Acer T120 E
Zal wel het enige zijn zeker?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan