waar is mijn geheugen nou ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe computer aangeschaft met een hardeschijf van 360GB. Na instalatie van windows XP staat bij eigenschappen van de C-schijf dat deze slechts 127 GB bevat. Hoe kan dit en wat kan ik er tegen doen?

vriendelijke groet,

joris

Welk besturingssysteem gebruik je en heb je de servicepacks geinstalleerd?

Zijn er toevallig wel andere schijven die ongeveer 230 gb opvullen? Waarschijnlijk zijn er partities en is de schijf in meerdere delen opgedeelt.

hallo,

Na instalatie van windows XP staat bij eigenschappen van de C-schijf dat deze slechts 127 GB bevat.

Vandaar mijn antwoord. Zou inderdaad ook kunnen dat je schijf opgedeeld is in partities. Dan even kijken bij deze computer of je daar naast de c: ook nog een andere schif hebt staan. Deze kan je formateren (snel ntfs) en vervolgens gebruiken.

Vandaar mijn antwoord. Zou inderdaad ook kunnen dat je schijf opgedeeld is in partities. Dan even kijken bij deze computer of je daar naast de c: ook nog een andere schif hebt staan. Deze kan je formateren (snel ntfs) en vervolgens gebruiken.

Je hoeft niet te formateren. convert stationsletter: /fs:ntfs in typen bij uitvoeren gaat veel sneller en je bent niet alles kwijt wat er op de schijf staat. Dus bijvoorbeeld convert x: /fs:ntfs

Euh... Hoe kan er al data op staan als die ruimte eventueel nog niet is toegewezen?

Maar goed, eerst maar eens een antwoord van ts afwachten.

Ik heb een windows XP gekocht en daar staat op dat er ook een service pack 3 op zit deze cd heb ik in zijn geheel geinstaleerd. Ook heb ik me bij windows geregistreerd en al enkele malen naar updates laten zoeken en deze heb ik vervolgens laten instaleren.

en volgens mij zijn er geen andere partities want er staat bij deze computer alleen een C-schijf.

groeten joris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan